راهنمای شارژ کارت بلیط مترو و اتوبوس و خرید بلیط تک‌سفره

به تازگی همراه کارت خدمات حمل و نقل شهری از جمله شارژ کارت بلیط مترو و اتوبوس (عادی و BRT)، خرید بلیط تک سفره مترو و اتوبوس و پرداخت آنلاین کرایه تاکسی را در اپلیکیشن فرآهم کرده است. با استفاده از لینک‌های زیر می‌توانید همراه کارت را برای گوشی‌های اندروید و ios دانلود و نصب کنید:

 

 

*توجه داشته باشید که در حال حاضر این امکانات برای شهرهای تهران و کرج فعال است.

با استفاده از این قابلیت بدون مراجعه به باجه های شارژ بلیط و بدون استفاده از پول نقد و کارت بانکی می توانید کارت مترو و اتوبوس خود را شارژ کرده و پرداخت کرایه تاکسی را به صورت آنلاین انجام دهید. در ادامه نحوه شارژ کارت مترو و اتوبوس و خرید بلیط تک سفره را توضیح خواهیم داد.

 

راهنمای شارژ کارت بلیط مترو و اتوبوس

1- در صفحه اصلی همراه کارت گزینه «حمل و نقل شهری» را لمس کنید.

گزینه "حمل و نقل شهری" در همراه کارت

2- در نیم صفحه نمایش داده شده بر روی دکمه «اتوبوس و مترو» کلیک کنید.

گزینه "اتوبوس و مترو" در همراه کارت

3- حال گزینه «شارژ بلیط» را انتخاب کنید.

شارژ بلیط مترو و اتوبوس BRT با همراه کارت

4- در نیم‌پنجره باز شده شماره سریال کارت بلیط و مبلغ موردنظر برای شارژ کارت بلیط خود را وارد کنید.

ورود شماره سریال کارت بلیط و مبلغ

توجه:

  •  شماره سریال کارت بلیط مترو و اتوبوس بر روی کارت قرار دارد. (مطابق با تصویر زیر)
  • بعضی از سازمان‌ها یک کارت پرسنلی به کارمندان خود می‌دهند که به عنوان کارت مترو هم می‌توان از آن استفاده کرد. روی این کارت‌ها و برخی از انواع کارت بلیط مترو و اتوبوس، شماره سریال (مورداستفاده در شارژ بلیط) وجود ندارد. برای آگاهی از شماره سریال کارت، بایستی با استفاده از دستگاه‌های ایزی‌ شارژ موجود در ایستگاه‌های مترو، شماره کارت را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید از این شماره سریال، عکس گرفته یا با استفاده از دستگاه، رسید تهیه کنید.

شماره سریال کارت بلیط

با کلیک بر روی آیکون زردرنگ موجود در تصویر بالا می توانید تمامی کارت بلیط های ذخیره شده در همراه کارت را مشاهده کنید. با انتخاب هر کدام از آنها شماره سریال کارت بلیط به طور خودکار وارد اپلیکیشن می‌شود.

در صورتی که قبلا هیچ کارت بلیطی در همراه کارت ثبت نکرده باشید، با لمس آیکون زردرنگ، نیم صفحه زیر برای شما باز می‌شود.

ذخیره کارت بلیط مترو و اتوبوس در همراه کارت

با لمس «افزودن کارت بلیط» موجود در تصویر بالا، نیم‌پنجره زیر به شما نمایش داده می شود که با ورود یک نام دلخواه برای کارت بلیط و شماره سریال کارت، می‌توانید کارت خود را در همراه کارت ثبت و ذخیره کنید.

ورود نام و شماره سریال کارت بلیط

همچنین با لمس «ویرایش» موجود بر روی کارت بلیط ذخیره شده می توانید آن را حذف کرده یا عنوان آن را ویرایش کنید.

ذخیره و نمایش کارت بلیط مترو در همراه کارتویرایش نام و حذف کارت بلیط

5- اگر از صحت اطلاعات اطمینان دارید، دکمه «تایید» را فشار داده تا وارد صفحه پرداخت شوید.

*در صورتی که گزینه «افزودن به لیست کارت بلیط‌ها» را انتخاب کنید، کارت بلیط شما در همراه کارت ذخیره می‌شود و دفعات بعدی که قصد شارژ کارت بلیط خود را داشته باشید نیازی به ورود شماره سریال کارت بلیط نیست.

گزینه "افزودن به لیست کارت بلیط‌ها"

برای پرداخت هزینه شارژ بلیط مترو و اتوبوس، هم می‌توانید از کارت بانکی استفاده کنید و هم از کیف پول همراه کارت. شما می‌توانید کیف پول خود را شارژ کرده و با استفاده از آن، به راحتی و بدون وارد کردن رمز دوم و cvv2 کارت بانکی، پرداخت را انجام دهید. استفاده از کیف پول برای پرداخت مبالغ خُرد مانند شارژ کارت بلیط مترو و اتوبوس، پرداخت کرایه تاکسی، خرید شارژ و بسته اینترنت و خرید بلیط تک‌سفره، کار شما را راحت‌‌تر می‌کند.

 

*پس از مشاهده رسید پرداخت موفق، کارت شما با موفقیت شارژ می‌شود. فقط توجه داشته باشید زمانی که وارد ایستگاه مترو یا اتوبوس شده و از کارت بلیط خود استفاده کنید، موجودی جدید به شما نمایش داده می‌شود.

رسید شارژ کارت بلیط مترو و BRT

به این ترتیب می‌توانید کارت بلیط مترو خود را به صورت آنلاین شارژ کنید.

 

راهنمای خرید بلیط تک سفره مترو و BRT

1- ابتدا گزینه «بلیط تک سفره» را لمس کنید.

خرید بلیط تک سفره با همراه کارت

2- در نیم صفحه زیر مسیر سفر و تعداد بلیط موردنیاز خود را وارد کنید.

توجه:

  • دقت کنید که تعرفه قیمت بلیط تک‌سفره مترو، بسته به خطوط مختلف مترو و مقصد سفر متغیر است.
  • بلیط‌های تک‌سفره دارای تاریخ انقضا هستند؛ پس هنگام خرید بلیط تک سفره به این نکته توجه داشته باشید.

انتخاب مسیر سفر و تعداد بلیطانتخاب مسیر سفر

با کلیک بر روی دکمه «بلیط‌های خریداری شده» (در تصویر بالا) می‌توانید بلیط‌های خریداری شده‌ای را که هنوز استفاده نکرده‌اید مشاهده یا حذف کنید.

مشاهده و حذف بلیط‌های تک سفره خریداری شده

در صورتی که هنوز هیچ بلیطی خریداری نکرده باشید یا بلیط‌های شما منقضی شده باشند، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی دکمه سبزرنگ «خرید بلیط» می توانید اقدام به خرید بلیط تک سفره کنید.

خرید بلیط تک سفره مترو و اتوبوس BRT

3- اگر از صحت اطلاعات نمایش داده شده اطمینان دارید بر روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید تا وارد صفحه پرداخت شوید. در اینجا هم می‌توانید پرداخت خود را با استفاده از کارت بانکی یا کیف پول انجام دهید.

تایید اطلاعات بلیط تک سفره و پرداخت

بعد از پرداخت، رسید خرید بلیط تک سفره به شما نمایش داده می‌شود.

رسید خرید بلیط تک سفره مترو و BRT

4- با لمس دکمه «مشاهده بلیط» در تصویر بالا، بارکد بلیط که همان بلیط مترو و بی آر تی است به شما نمایش داده می شود. با نزدیک کردن تصویر QR کد در مقابل اسکنر گیت مترو می‌توانید وارد مترو شده و سفر خود را شروع کنید.

اگر یک بلیط خریده باشید، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد که با زدن گزینه «ارسال بلیط» می‌توانید آن را برای دیگران هم بفرستید تا استفاده کنند.

ارسال بلیط تک سفره مترو و BRT برای دیگران

اما در صورتی که چند بلیط خریداری کرده باشید، تصویری مانند زیر به شما نمایش داده می‌شود که با لمس هر کدام از گزینه‌های «بلیط 1»، «بلیط 2» و الی آخر، می توانید بلیط های خریداری شده را مشاهده و استفاده کرده یا آنها را برای دیگران بفرستید.

بلیط‌های تک سفره مترو و BRT

به زودی امکان استعلام موجودی کارت بلیط مترو هم در همراه کارت اضافه خواهد شد.

 

علاوه بر این در همراه کارت امکان کارت به کارت، استعلام موجودی حساب، خرید شارژ و بسته اینترنت، پرداخت قبض، خرید بیمه شخص ثالث، استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی، جریمه طرح ترافیک و … وجود دارد.

نظرات

  • حسبن قربانی گفت:

    سلام ۲ بار شارژ نشد رسیدگی نشود اقثدام قا نو نی می کنم

    • همراه کارت گفت:

      سلام کاربر گرامی، برای رفع مشکل پیش آمده به اطلاعات بیشتری نیاز داریم. لطفا در صورت امکان با مرکزپاسخگویی همراه کارت (02191020009 ) تماس بگیرید و این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهید.

  • مهدی گفت:

    سلام من یکبار شارژکردم وکارت شارژشد ولی دفعه بعد که شارژکردم نه کارتم شارژشد ونه پولا برگشت شد لطفا پیگیر شوید .متاسفانه هیچ کس پاسخگو نیست

    • همراه کارت گفت:

      سلام کاربر گرامی، برای رفع مشکل پیش آمده به اطلاعات بیشتری نیاز داریم. لطفا در صورت امکان با مرکزپاسخگویی همراه کارت (02191020009 ) تماس بگیرید و این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهید.

  • رضا محمدی گفت:

    من امروز شارژ کردم اما هیچ مبلغی به کارتم اضافه نشد . اینکه تو نظرات گفته میشه با وارد کردن کد ملی در دستگاه گیت شارژ خود را فعال کنید اشتباهه . مگه رو گیت اتوبوس یا مترو میشه کد ملی وارد کرد ؟!
    بهتر نیست وقتی یک خدمت جدید اضافه میکنید ، به صورت کلیپ و با روش های بهتری این خدمت جدید رو به کاربران آموزش بدید ؟!

  • امیر گفت:

    سلام.یه خواهشی ازتون داشتم… لطفاً این قابلیت رو قرار بدید که وقتی کارت بلیط اتوبوس و مترو رو شارژ کردیم دیگه لازم نباشه بریم به گیت های موجود در ایستگاه مترو و کد ملی مون رو وارد کنیم…یه راست شارژ شه….مچکرم

    • همراه کارت گفت:

      سلام دوست عزیز یکبار این کار رو انجام بدید کافیه لازم نیست هر بار برید.

دیدگاه خود را اضافه کنید :

نام و ایمیل اختیاری است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *