با توجه به دستورالعمل بانک مرکزی، شرکت شاپرک سامانه هاب را به منظور افزایش امنیت تراکنشهای کارت به کارت و جلوگیری از سوءاستفاده از این روش انتقال وجه، راهاندازی کرده است.
در حال حاضر 16 بانک زیر به سامانه هاب شاپرک متصل شدهاند و با این اتصال، سقف کارت به کارت از مبدا این بانکها به سایر بانکها به 5 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است (به جز بانک سامان که سقف کارت به کارت آن 3 میلیون تومان شده است). توجه
*توجه داشته باشید که برای احراز هویت کارت بانکی در سامانه شاپرک بایستی آخرین نسخه همراه کارت را از لینکهای زیر دانلود کنید:

بانک پاسارگاد

بانک خاورمیانه

بانک ملی

بانک ملت

موسسه اعتباری ملل (عسکریه)

موسسه اعتباری نور

بانک شهر

بانک رفاه کارگران

بانک مسکن

بانک توسعه تعاون

بانک کشاورزی

بانک سامان

بانک صادرات

بانک اقتصاد نوین

بانک گردشگری

بانک پارسیان
در این مطلب، مواردی که در آن برای کارت به کارت نیاز به احراز هویت در سامانه شاپرک دارید را توضیح خواهیم داد.
1- کارت به کارت
اگر بخواهید با استفاده از همراه کارت، از مبدا برخی از بانکها کارت به کارت کنید، بعد از ورود به صفحه اصلی اپلیکیشن، دکمه «کارت به کارت» را به صورت تصویر زیر مشاهده خواهید کرد (رنگ دکمه زرد رنگ بوده و نوشته «احراز هویت کارت» بر روی آن قرار گرفته است)؛ این بدان معناست که برای انتقال وجه کارت به کارت بایستی ابتدا کارت بانکی خود که قصد انتقال پول با آن را دارید در سامانه شاپرک احراز هویت کنید.
در واقع برای کارت به کارت از مبدا هر کارت بانکی بایستی یکبار فرآیند احراز هویت مربوط به سامانه شاپرک را انجام دهید.
بعد از کلیک بر روی گزینه «کارت به کارت»، نیمپنجره زیر برای شما باز میشود. این بدان معناست که برای کارت به کارت از مبدا کارت بانکی موردنظر، ابتدا باید کارت خود را در سامانه شاپرک احراز هویت کنید. با لمس دکمه «احراز هویت در شاپرک» وارد سایت شاپرک میشوید و با ورود اطلاعات کارت بانکی خود میتوانید عملیات احراز هویت را انجام دهید.
پس از احراز هویت و ثبت کارت در سامانه شاپرک به همراه کارت برگشت داده میشوید. بعد از مشاهده تصویر زیر، احراز هویت شما در سامانه شاپرک با موفقیت انجام شده است و میتوانید از مبدا کارت بانکی مورد نظرتان کارت به کارت کنید.
حالت های مختلف پس از احراز هویت:
پس از احراز هویت در سامانه شاپرک، ممکن است حالتهای زیر برای شما اتفاق بیافتد. در ادامه دلیل هر موقعیت و نحوه رفع آن را شرح خواهیم داد.
1- احراز هویت موفق: احراز هویت شما موفق است و تصویر بالا را مشاهده خواهید کرد.
2- احراز هویت نامشخص: احراز هویت شما نامشخص خواهد شد که ممکن است به دلیل برخی از مشکلات فنی باشد (مطابق با تصویر زیر). در این حالت بایستی مجددا تلاش کرده و احراز هویت کنید.
حالت سوم:
3- احراز هویت ناموفق: اگر احراز هویت شما ناموفق بود و با پیغام زیر مواجه شدید، 2 دلیل دارد. برای مشاهده دلایل و راهحل رفع مشکل، ادامه مطلب را بخوانید.
الف) ممکن است اطلاعات کارت بانکی خود را در سامانه شاپرک درست وارد نکرده باشید. بنابراین لازم است فرآیند احراز هویت در شاپرک را دوباره امتحان کرده و این بار دقت کنید که اطلاعات خود را صحیح وارد کنید.
ب) شماره موبایل و کارت بانکی باید به اسم خودتان باشد؛ وگرنه با این خطا مواجه خواهید شد. بنابراین بایستی با سیمکارت و کارت بانکی که به اسم خودتان است وارد اپلیکیشن شوید.
توجه داشته باشید با کلیک بر روی دکمه «اطلاعات بیشتر» میتوانید وارد سایت همراه کارت شوید و تمامی اطلاعات مربوط به هاب شاپرک را مطالعه کنید. در غیر این صورت با لمس دکمه «بستن» وارد صفحه اصلی اپلیکیشن خواهید شد و همان طور که در شکل زیر میبینید وضعیت دکمه کارت به کارت، «احراز هویت ناموفق» را نشان میدهد.
توجه:
1- توجه داشته باشید در صورتی که در هنگام کارت به کارت، قصد تغییر کارت مبدا را داشته باشید حالت احراز هویت کارت مبدا به شما نمایش داده میشود که بنابر توضیحات داده شده اقدامات لازم را انجام دهید. علاوه بر حالتهای گفته شده، در صورتی که کارت بانکی خود را در سامانه شاپرک احراز هویت نکرده باشید، پیغام «نیاز به احراز هویت» را مشاهده خواهید کرد. اگر قصد کارت به کارت از مبدا کارت موردنظر را داشته باشید باید اقدام به احراز هویت کنید.
همچنین در بخش «کارتها» واقع در تنظیمات اپلیکیشن، میتوانید وضعیت احراز هویت کارتهای بانکی خود را مشاهده کنید. (تصویر زیر)
2- در صورتی که شما قبلا در سامانه شاپرک احراز هویت شده باشید، اما اپلیکیشن را پاک کرده و دوباره نصب کنید برای انجام کارت به کارت باید یک بار عملیات احراز هویت کاربر (مانند تصویر زیر) را انجام دهید.
بعد از افزودن کارت بانکی در همراه کارت
بعد از اضافه کردن کارت بانکی جدید به همراه کارت پیغام زیر را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که قصد انتقال وجه با این کارت را دارید، بر روی دکمه «احراز هویت در شاپرک» کلیک کرده و تمامی فرآیند آن را همان طور که در بالا توضیح دادیم انجام دهید.
با لمس دکمه «بعدا انجام میدهم» به صفحه اصلی اپلیکیشن برمیگردید و بر روی دکمه کارت به کارت، گزینه «احراز هویت کارت» قرار خواهد گرفت. (مانند تصویر اول صفحه)
در زمان ویرایش تاریخ انقضای کارت
بعد از ویرایش تاریخ انقضای کارت بانکی در باکس مشخص شده در تصویر زیر، نیمصفحه «احراز هویت در شاپرک» به شما نمایش داده خواهد شد. در صورتی که تاریخ انقضای کارت خود را ویرایش کنید برای کارت به کارت باید مجددا در سامانه شاپرک احراز هویت کنید. با لمس گزینه «ادامه و ویرایش اطلاعات»، تاریخ انقضای کارت شما با موفقیت ویرایش شده و پیغام «ویرایش کارت با موفقیت انجام شد» را مشاهده خواهید کرد. با زدن دکمه «احراز هویت در شاپرک»، مانند قبل فرآیند احراز هویت را انجام دهید (تمامی مراحل مانند بالاست).
در همراه کارت علاوه بر کارت به کارت و احراز هویت در سامانه شاپرک، امکانات دیگر مانند استعلام و پرداخت قبض گاز، آب، برق، خرید شارژ و بسته اینترنت ایرانسل، همراه اول و رایتل، پرداخت و استعلام خلافی خودرو و … فرآهم شده است. همراه کارت را میتوانید برای گوشیهای اندورید و ios از لینکهای زیر دانلود کنید:
نظرات
با سلام. سیستم من ios هست و وقتی وارد مشخصات نرم افزار میشم، میگه آخرین نسخه نرم افزار (۵.٩.٢)،روی گوشی نصبه. با این حال «احراز هویت کاربر» در صفحهم نمایش داده نمیشه. لطفا راهنمایی کنید
سلام لطفا از سایت همراه کارت بروزرسانی انجام بدید
سلام من احرازهویت کردم موفق هم بوده وثبت شده ولی وقتی میخام کارت به کارت کنم انجام نمیده ومیزنه خطا تأیید شده مورداشاره۱۰۱۲۵ نمیدونم بایدچیکارکنم لطفا راهنمایی کنیدمتشکرم
سلام لطفاً جهت راهنمایی با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02191020009) تماس بگیرید.
من احراز هوین کردم چند بار..چند بارم کارتمو حذف و دوباره اضافه کردم..احرار هویت با موفقیت انجام میشه ولی بعد از تایید کارت به کارت مینوسه خطا در احراز هویت کارت…با نرم افزار های دیگه کارت به کارت کردم اوکی شد…مشکل کجاس؟؟
لطفا برای مشخص شدن مشکل پیش آمده برای شما و رفع آن، با شماره ما (02191020009) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.
سلام بعد از احراز هویت کارت تجارت بعد طی مراحل مینویسد که اطلاعات کارت با اطلاعات شاپرک همخوانی ندارد در صورتی که چند مرحله است که کارت رو حذف و مجددا احراز هویت کردم لطفاً راهنمایی کنید ممنون
سلام لطفا برای مشخص شدن مشکل پیش آمده برای شما و رفع آن، با شماره ما (02191020009) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.
سلام وقت بخیر وقتی میخوام احراز هویت رو انجام بدم مرورگر باز میشه و فقط این پیام میاد ک لطفا منتظر بمانید اما هیچ صفحه ای باز نمیشه دیگه اصلا نمیتونم کارت ب کارت کنم شماره همراه و صاحب حساب یکیه
لطفا برای مشخص شدن مشکل پیش آمده برای شما و رفع آن، با شماره ما (02191020009) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.
سلام وقت بخیر میخواستم ببینم تو سامانه شاپرک چطوری شماره تلفن همراه رو تغییر بدم شماره ای که وارد کردم بنام خودم نیست میخوام تغییر بدم شماره ای که بنام خودمه وارد کنم نمیتونم
سلام امکان تغییر شماره وجود نداره لطفا مجددا اکانت جدید با شماره جدید باز کنید.
سلام من ۱۷ سالمه و نمیتونم برای خودم سیمکارت بخرم سیمکارتم به نام مامانم هست و کارت بانکی با سر پرستی مامانم گرفتم ولی روش اسم خودم نوشته وقتی میخوام احزار هویت کنم میگه صاحب سیمکارت با صاحب کارت بانکی متابق نیست لطفا راهنمایی کنید
سلام کاربرگرامی، این قانون به دستور پلیس فتا برای تمامی اپلیکیشن های پرداخت با هدف افزایش امنیت شما، در تراکنش های کارت به کارت لحاظ شده است و همراه کارت امکان تغییر آن را ندارد.فقط باید کد ملی صاحب کارت مبدا با کد ملی مالک سیم کارت یکسان باشد، در صورت عدم تطابق تراکنش مورد نظر انجام نمی شود.
سلام خداقوت، من به تازگی هنگام کارت به کارت دچار مشکل شدم و با وجود اینکه شماره موبایل و شماره کارت ثبتی یکیه اخطار احراز هویت میزند، احراز هویت هم چندین بار با موفقیت در شاپرک انجام دادم اما بلافاصله وقتی وارد برنامه میشم برای کارت به کارت در نهایت همان اخطار خطا در احراز هویت میاد، چه کار باید بکنم؟؟؟
باتشکر
سلام لطفا برای مشخص شدن مشکل پیش آمده برای شما و رفع آن، با شماره ما (02191020009) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.
سلام در همراه کارت احراز هویت شاپرک انجام دادم اما موقع انتقال وجه خطا میده میگه ناموفق!( از شاپرک است)! چطوری دوباره احراز هویت کنم اون پنجره در نرم افزار نیست؟؟؟
سلام لطفا کارتتون رو حذف کنید مجددا فعال کنید.
سلام و وقت بخیر چرا برای من گزینه احراز هویت کاربر رو بخش کارت به کارت وجود نداره ؟
سلام لطفا همراه کارتتون رو بروزرسانی کنید.
سلام میخواستم یک میلیون وپانصد تومان انتقال بدم نشد و اومدم یک میلیون انتقال بدم .انتقال شد ومیخواستم دوباره ۵۰۰ هزار انتقال بدم نشد
سلام لطفا برای مشخص شدن مشکل پیش آمده برای شما و رفع آن، با شماره ما (02191020009) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.
دیدگاه خود را اضافه کنید :
نام و ایمیل اختیاری است.