راهنمای اتصال به هاب فناوران مالی شاپرک

با توجه به دستورالعمل بانک مرکزی، شرکت شاپرک سامانه هاب را به منظور افزایش امنیت تراکنش‌های کارت به کارت و جلوگیری از سوءاستفاده از این روش انتقال وجه، راه‌اندازی کرده است.

در حال حاضر 13 بانک زیر به سامانه هاب شاپرک متصل شده‌اند و با این اتصال، سقف کارت به کارت از مبدا این بانک‌ها به سایر بانک‌ها به 5 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است (به جز بانک سامان که سقف کارت به کارت آن 3 میلیون تومان شده است). توجه

*توجه داشته باشید که برای احراز هویت کارت بانکی در سامانه شاپرک بایستی آخرین نسخه همراه کارت را از لینک‌های زیر دانلود کنید:

 

بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد

بانک خاورمیانه

بانک خاورمیانه

بانک ملی

بانک ملی

بانک ملت

بانک ملت

موسسه اعتباری ملل

موسسه اعتباری ملل (عسکریه)

موسسه اعتباری نور

موسسه اعتباری نور

بانک شهر

بانک شهر

بانک رفاه

بانک رفاه کارگران

بانک مسکن

توسعه

بانک توسعه تعاون

بانک کشاورزی

بانک کشاورزی

بانک سامان

بانک سامان

بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین

بانک گردشگری

بانک گردشگری

بانک پاساریان

بانک پارسیان

در این مطلب، مواردی که در آن برای کارت به کارت نیاز به احراز هویت در سامانه شاپرک دارید را توضیح خواهیم داد.

 

1- کارت به کارت

اگر بخواهید با استفاده از همراه کارت، از مبدا برخی از بانک‌ها کارت به کارت کنید، بعد از ورود به صفحه اصلی اپلیکیشن، دکمه «کارت به کارت» را به صورت تصویر زیر مشاهده خواهید کرد (رنگ دکمه زرد رنگ بوده و نوشته «احراز هویت کارت» بر روی آن قرار گرفته است)؛ این بدان معناست که برای انتقال وجه کارت به کارت بایستی ابتدا کارت بانکی خود که قصد انتقال پول با آن را دارید در سامانه شاپرک احراز هویت کنید.

در واقع برای کارت به کارت از مبدا هر کارت بانکی بایستی یکبار فرآیند احراز هویت مربوط به سامانه شاپرک را انجام دهید.

بعد از کلیک بر روی گزینه «کارت به کارت»، نیم‌پنجره زیر برای شما باز می‌شود. این بدان معناست که برای کارت به کارت از مبدا کارت بانکی موردنظر، ابتدا باید کارت خود را در سامانه شاپرک احراز هویت کنید. با لمس دکمه «احراز هویت در شاپرک» وارد سایت شاپرک می‌شوید و با ورود اطلاعات کارت بانکی خود می‌توانید عملیات احراز هویت را انجام دهید.

پس از احراز هویت در سایت شاپرک به همراه کارت برگشت داده می‌شوید. بعد از مشاهده تصویر زیر، احراز هویت شما در سامانه شاپرک با موفقیت انجام شده است و می‌توانید از مبدا کارت بانکی مورد نظرتان کارت به کارت کنید.

حالت های مختلف پس از احراز هویت:

پس از احراز هویت در سامانه شاپرک، ممکن است حالت‌های زیر برای شما اتفاق بیافتد. در ادامه دلیل هر موقعیت و نحوه رفع آن را شرح خواهیم داد.

1- احراز هویت موفق: احراز هویت شما موفق است و تصویر بالا را مشاهده خواهید کرد.

2- احراز هویت نامشخص: احراز هویت شما نامشخص خواهد شد که ممکن است به دلیل برخی از مشکلات فنی باشد (مطابق با تصویر زیر). در این حالت بایستی مجددا تلاش کرده و احراز هویت کنید.

حالت سوم:

3- احراز هویت ناموفق: اگر احراز هویت شما ناموفق بود و با پیغام زیر مواجه شدید، 2 دلیل دارد. برای مشاهده دلایل و راه‌حل رفع مشکل، ادامه مطلب را بخوانید.

الف) ممکن است اطلاعات کارت بانکی خود را در سامانه شاپرک درست وارد نکرده باشید. بنابراین لازم است فرآیند احراز هویت در شاپرک را دوباره امتحان کرده و این بار دقت کنید که اطلاعات خود را صحیح وارد کنید.

ب) شماره موبایل و کارت بانکی باید به اسم خودتان باشد؛ وگرنه با این خطا مواجه خواهید شد. بنابراین بایستی با سیم‌کارت و کارت بانکی که به اسم خودتان است وارد اپلیکیشن شوید.

توجه داشته باشید با کلیک بر روی دکمه «اطلاعات بیشتر» می‌توانید وارد سایت همراه کارت شوید و تمامی اطلاعات مربوط به هاب شاپرک را مطالعه کنید. در غیر این صورت با لمس دکمه «بستن» وارد صفحه اصلی اپلیکیشن خواهید شد و همان طور که در شکل زیر می‌بینید وضعیت دکمه کارت به کارت، «احراز هویت ناموفق» را نشان می‌دهد.

توجه:

1- توجه داشته باشید در صورتی که در هنگام کارت به کارت، قصد تغییر کارت مبدا را داشته باشید حالت احراز هویت کارت مبدا به شما نمایش داده می‌شود که بنابر توضیحات داده شده اقدامات لازم را انجام دهید. علاوه بر حالت‌های گفته شده، در صورتی که کارت بانکی خود را در سامانه شاپرک احراز هویت نکرده باشید، پیغام «نیاز به احراز هویت» را مشاهده خواهید کرد. اگر قصد کارت به کارت از مبدا کارت موردنظر را داشته باشید باید اقدام به احراز هویت کنید.

همچنین در بخش «کارت‌ها» واقع در تنظیمات اپلیکیشن، می‌توانید وضعیت احراز هویت کارت‌های بانکی خود را مشاهده کنید. (تصویر زیر)

2- در صورتی که شما قبلا در سامانه شاپرک احراز هویت شده باشید، اما اپلیکیشن را پاک کرده و دوباره نصب کنید برای انجام کارت به کارت باید یک بار عملیات احراز هویت کاربر (مانند تصویر زیر) را انجام دهید.

بعد از افزودن کارت بانکی در همراه کارت

بعد از اضافه کردن کارت بانکی جدید به همراه کارت پیغام زیر را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که قصد انتقال وجه با این کارت را دارید، بر روی دکمه «احراز هویت در شاپرک» کلیک کرده و تمامی فرآیند آن را همان طور که در بالا توضیح دادیم انجام دهید.

با لمس دکمه «بعدا انجام می‌دهم» به صفحه اصلی اپلیکیشن برمی‌گردید و بر روی دکمه کارت به کارت، گزینه «احراز هویت کارت» قرار خواهد گرفت. (مانند تصویر اول صفحه)

 

در زمان ویرایش تاریخ انقضای کارت

بعد از ویرایش تاریخ انقضای کارت بانکی در باکس مشخص شده در تصویر زیر، نیم‌صفحه «احراز هویت در شاپرک» به شما نمایش داده خواهد شد. در صورتی که تاریخ انقضای کارت خود را ویرایش کنید برای کارت به کارت باید مجددا در سامانه شاپرک احراز هویت کنید. با لمس گزینه «ادامه و ویرایش اطلاعات»، تاریخ انقضای کارت شما با موفقیت ویرایش شده و پیغام «ویرایش کارت با موفقیت انجام شد» را مشاهده خواهید کرد. با زدن دکمه «احراز هویت در شاپرک»، مانند قبل فرآیند احراز هویت را انجام دهید (تمامی مراحل مانند بالاست).

نظرات

  • علی گفت:

    چند وقته نمیشه از کارت به کارت استفاده کنم چرا؟

    • همراه کارت گفت:

      لطفا برای مشخص شدن مشکل پیش آمده برای شما و رفع آن، با شماره ما (02191020009) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  • حسین گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید میخواستم ببینم ک این اپلیکیشن بانک صادرات رو ساپرت میکنه؟من ک هر چی با صادرات کار میکنم ارور میزنه؟لطفا پاسخ بدید

  • امیر گفت:

    لطفا بانک صادرات رو هم اضافه کنید.
    متاسفانه بانک صادرات درست سرویس نمیده و سعی میکنه مردمو مجبور به استفاده از اپلیکیشن خودش کنه اونم اپلیکیشنی که حتی توی فروشگاه های رسمی گوگل پلی و اپ استور هم نیست و باید به صورت ناامن از طریق سایت خود بانک صادرات نصب کرد که طبیعتا برای خیلی از کاربرا این قابل قبول نیست.بهترین مزیتی که اپلیکیشن همراه کارت داره همینه که توی گوگل پلی و اپ استور عرضه میشه و کاربر میتونه با خیال راحت نصبش کنه و از امنیتش تا حدود زیادی مطمئن باشه،دقیقا به همین خاطره که من از همراه کارت استفاده میکنم.
    فقط لطف کنید اگه میشه بانک صادرات رو هم بهتر پوشش بدید

    • همراه کارت گفت:

      سلام خدمات بانک صادرات در همراه کارت فعال است در حال حاضر اختلال موقتی هست به زودی رفع میشه.

  • ابوالفضل ولی پور گفت:

    سلام وخداقوت خدمت پرسنل ومسئولین عزیز همراه کارت _سییت شما عالیه ولی ابشن هاشو زیاد کنید
    باسپاس از شما
    ابوالفضل ولی پور از مشهد

  • فاطمه گفت:

    خوبه عالی

  • Sepideh گفت:

    سلام. من اخرین نسخه همراه کارت رو روی کوشیم نصب کردم و گوشیم هم ایفونه.هم کارتها و هم خطم به نام خودمه.وقتی روی احراز هویت شاپرک میزنم و به داخل سایت وارد میشم و اعداد داخل کادر رو وارد میکنم، با اینکه اعداد درسته، خطا میده که شناسه وارد شده صحیح نیست.حتی به بانک هم مراجعه کردم و اونا هم نمیدونستن باید چیکار کنن. لطفا راهنمایی کنید چه کاری باید انجام بدیم؟

    • همراه کارت گفت:

      سلام
      لطفا برای مشخص شدن مشکل پیش آمده برای شما و رفع آن، با شماره ما (02191020009) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  • محمد اسدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من روی گزینه کارت به کارت که میز‌نم هیچ پیغام یا دکمه‌ای برای اهراز هویت نمایش داده نمی‌شه؛ و پس از وارد کردن شماره کارت مقصد، خطای ۱۰۱۴۱ با عنوان “کارت مبدا در شاپرک احراز هویت نشده است” نمایش داده می‌شود. لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • همراه کارت گفت:

      سلام دوست عزیز، برای بررسی بهتر و دقیقتر مشکل، لطفا با مرکز پشتیبانی ما به شماره 02191020009 تماس بگیرید تا بخش پشتیبانی با بررسی دقیق جزییات مشکل رو برطرف کنن.

  • سمیه گفت:

    سلام کارت به کارت نمیشه چرا

    • همراه کارت گفت:

      سلام لطفا برای مشخص شدن مشکل پیش آمده برای شما و رفع آن، با شماره ما (02191020009) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  • علی جاودانی گفت:

    نمیدونم چرا من نمیتونم کارت به کارت کنم

    • همراه کارت گفت:

      لطفاً جهت بررسی و راهنمایی با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02191020009) تماس بگیرید.

  • کاظم کیهانی خواه گفت:

    برای من شاپرک در زمانی که باید کد تأیید می فرستاد نفرستاد و من دوباره درخواست کد تأیید کردم ولی کدی نيامد و دو تا پیامک کسر مبلغ بیشتر از ۵۰۰۰ تومان از حسابم آمد و بعد از بیست دقیقه دو تا کد آمد….دوستان این دزدی شاپرک با زد وبند است.
    انجام ندهید. حتی دیگر اجازه انتقال کمتر از ۵ میلیون را نمی دهند و همه را مجبور به این کار کرده اند. در این مملکت همه دزد هستند.

    • همراه کارت گفت:

      سلام دوست عزیز بانک مرکزی و شاپرک هیچ مبلغی رو کسر نمیکنه و انجام اخراز هویت از سمت شاپرک بخاطر ارائه خدمات و تسهیلات برای شما کاربران است.

  • پوربا گفت:

    داخل سامانه شاپرک تاریخ رو اشتباه وارد کردم و کارت و ثبت کردم . برگشتم به همراه کارت ، کارت رو حذف کردم . دوباره اضافه کردم . گفت برید شاپرک ثبت کنید . رفتم این سری درست زدم اطلاعاتو . شاپرک گفت ثبت شد . داخل همراه کارت ولی ارور ۱۰۱۲۲ میاد هنوز

    • همراه کارت گفت:

      لطفاً جهت راهنمایی با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02191020009) تماس بگیرید.

دیدگاه خود را اضافه کنید :

نام و ایمیل اختیاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.