بررسی خطای «رمز دوم نادرست است»

چرا این خطا را می گیریم؟

1- اشتباه وارد کردن رمز دوم ایستا

اگر شما برای انجام تراکنش از رمز ایستا استفاده می‌کنید، ولی این رمز را در  همراه کارت اشتباه وارد کنید، این خطا را می‌بینید.

راهکار:

دقت کنید که رمز دوم ایستا خود را درست وارد کنید.

2- انجام تراکنش بالای 100 هزار تومان با رمز ایستا

توجه کنید که شما با استفاده از رمز دوم ایستا (ثابت) تنها می‌توانید تراکنش‌های زیر 100 هزار تومان را انجام دهید. پس اگر بخواهید تراکنش بالای 100 هزار تومان را با رمز ایستا انجام دهید، خطای «رمز دوم نادرست است» را خواهید گرفت. علاوه بر این، توجه کنید که مجموع تراکنش‌های با استفاده از رمز ایستا در طول یک شبانه روز، نباید بیشتر از 100 هزار تومان باشد.

راهکار:

برای انجام تراکنش‌های بالای 100 هزار تومان، از رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) استفاده کنید.

3- منقضی شدن رمز پویا

رمز دوم پویا، رمز یکبار مصرفی است که تنها تا 2 دقیقه اعتبار دارد. پس اگر رمز پویا را از طریق نرم افزارهای مختلف بانک‌ها یا به صورت پیامکی از درگاه‌های متفاوتی دریافت کرده و بعد از گذشت 2 دقیقه، رمز را وارد کنید، این رمز  منقضی شده و خطای «رمز دوم نادرست است» به شما نمایش داده خواهد شد.

راهکار:

رمز را در مدت زمان 2 دقیقه تعیین شده، در همراه کارت وارد کنید.

4- اختلال در نرم افزارهای دریافت رمز پویا یا اختلال پیامکی بانک‌ها

برخی از نرم‌افزارهایی که از سوی بانک‌ها برای دریافت رمز پویا مورد استفاده قرار می‌گیرند و حتی سیستم پیامکی ارسال رمز بانک‌ها، ممکن است به هر دلیلی اختلال داشته باشند و پس از دریافت رمز پویا از طریق آنها و وارد کردن در همراه کارت با خطای «رمز دوم نادرست است» مواجه شوید.

راهکار:

برای رفع مشکل، شما باید به بانک مراجعه کرده و در این باره با آنها صحبت کنید تا بفهید که آیا نرم افزار بانک مشکل دارد یا سامانه پیامکی آنها.

5- اشتباه وارد کردن رمز دوم ایستا و پویا توسط کاربر

در اپلیکیشن همراه کارت می‌توانید چند کارت بانکی را اضافه کرده و با استفاده از آنها تراکنش‌های خود را انجام دهید. گاهی برای انجام تراکنش، ممکن است یک کارت را انتخاب کرده، ولی اشتباها رمز دوم (چه پویا و چه ایستا) کارت دیگری را وارد کنید؛ که در این صورت هم با خطای «رمز دوم نادرست است» رو به رو خواهید شد.

راهکار:

در هنگام انتخاب کارت بایستی دقت کنید که رمز همان کارت انتخابی را وارد کنید.

نظرات

  • Hd گفت:

    سلام من کارتم ثبت کردم بانک سپه رمز ایستا و دوم دارم خرید انجام میدم هیچ مشکلی نداره فقط قسمت استعلام موجودی ارور میده

  • احسان گفت:

    سلام خسته نباشید یهواستم ببینم جطوری میشه رمز دوم کارت و با همراه کارت عوض کرد و یا غیر فعالش کرد ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

  • بهروز ابوالفتحی گفت:

    سلام من قبلاً اپ ریما نصب کرده بودم برای رمز پویا حالت ندارم اما بهم رمز نمیده چکار کنم مرسی

  • فریدون خالقی رستمکلایی گفت:

    چگونه از محدودبودن کارت برای ارسال پول بیشتر خارج شویم

    • همراه کارت گفت:

      لطفاً با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02127663320) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  • مجید گفت:

    باسلام قسمت موجودی کارنمیکندلطفاپیگیری کنید.ممنونم

    • همراه کارت گفت:

      سلام دریافت موجودی تمام کارت‌های بانکی در همراه کارت فعال شده است. تنها امکان دریافت موجودی برخی از کارت‌های قدیمی و کارت‌های هدیه در همراه کارت وجود ندارد. همچنین کارت بانکی و سیم کارت ثبت شده در همراه کارت باید متعلق به شما باشد.

دیدگاه خود را اضافه کنید :

نام و ایمیل اختیاری است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *