انجام کارت‌ به‌ کارت فقط با کارت بانکی هم‌نام با سیم‌کارت

از این پس برای انجام کارت به کارت اینترنتی برای مبالغ بالای 1000 تومان در اپلیکیشن‌های پرداخت بایستی «کد ملی مالک سیم‌کارت» و «کد ملی صاحب کارت بانکی مبدا» یکسان باشد؛ درغیراین صورت انجام تراکنش کارت به کارت امکان پذیر نخواهد بود. این اقدام به دستور پلیس فتا و با هدف افزایش امنیت و جلوگیری از کلاه برداری و برداشت های غیرمجاز از حساب افراد صورت گرفته است.

بنابراین ممکن است در هنگام کارت به کارت برای مبالغ بالای 1000 تومان با اپلیکیشن همراه کارت با این خطا مواجه شوید: «کد ملی صاحب سیم کارت با کد ملی صاحب کارت بانکی مبدا تطابق ندارد». این بدان معناست که «کد ملی مالک سیم‌کارت» با «کد ملی صاحب کارت بانکی مبدا» در سامانه مانا (شبکه احراز هویت کاربران ارتباطی) یکی نیست.

خطای مانا

نکته مهم: در صورتی که مبلغ کارت به کارت شما کمتر از 1000 تومان باشد و با خطای ذکر شده مواجه شدید، روز بعد مجددا اقدام به انجام تراکنش کارت به کارت کنید (البته این بار مبلغ کارت به کارت را بالای 1000 تومان وارد کنید).

از آنجایی که اطلاعات سامانه مانا، روزی یکبار بروزرسانی می شوند، احتمال اینکه پس از مشاهده اولین خطا، تا انتهای روز مذکور مجددا با خطای مشابه برای انتقال وجه کارت به کارت از مبدا کارت مورد نظرتان مواجه شوید زیاد است. پس روز بعد، مجددا تلاش کنید؛ به احتمال زیاد مشکل شما در روز کاری بعد رفع می شود.

راهکار رفع مشکل

اگر سیم کارتی که با آن وارد همراه کارت شده اید به نام خودتان نیست، نسبت به تغییر مالکیت سیم کارت اقدام کرده و آن را به نام خودتان کنید یا با سیم کارت دیگری که به نام خودتان است وارد همراه کارت شوید.

دقت داشته باشید که برای استفاده از خدمات کارت به کارت، کیف پول و استعلام مانده حساب باید مالک سیم کارت و کارت بانکی مبدا یکی باشد.

اگر از مالکیت سیم کارت خود اطلاعی ندارید، ادامه مطلب را بخوانید. در زیر روش استعلام مالکیت سیم‌کارت های ایرانسل، همراه اول و رایتل را آورده ایم:

روش استعلام مالکیت سیم کارت ایرانسل، همراه اول و رایتل

  • مشترکین ایرانسل با ورود به اپلیکیشن ایرانسل من می توانند نام مالک اصلی سیم کارت فعال روی گوشی خود را مشاهده کرده یا از کد دستوری #۸۰* استفاده کنند.
  • مشترکین همراه اول با ورود به اپلیکیشن همراه من می توانند نام مالک اصلی سیم کارت فعال روی گوشی خود را مشاهده کنند.
  • مشترکین رایتل جهت استعلام سیم کارت می توانند کد دستوری #۲۱۱* را شماره گیری کنند.

با استفاده از روش‌های بالا می‌توانید بفهمید مالک سیم‌کارت شما کیست. ولی با استفاده از 2 روش زیر شما می‌توانید از تعداد سیم‌کارت‌های تحت مالکیت خود مطلع شوید. بدین ترتیب می‌توانید با یکی از سیم‌کارت‌های تحت مالکیت خودتان، وارد اپلیکیشن همراه کارت شده و انتقال وجه کارت به کارت خود را انجام دهید.

 

۱- استعلام تعداد سیم کارت از طریق سامانه استعلام خطوط

با مراجعه به سامانه استعلام خطوط به آدرس mobilecount.cra.ir می توانید سیم کارت خود را استعلام مالکیت کرده و از تعداد سیم کارت هایی که با کد ملی شما ثبت شده اند آگاه شوید. همچنین از این طریق می توانید خطوطی که از آنها استفاده نمی کنید را غیرفعال کنید.

 

۲- استعلام تعداد سیم کارت از طریق پیامک

در این روش کافی است از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت خود، کد ملی را به یکی از شماره های ۳۰۰۰۱۵۰ یا ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ پیامک کنید و نسبت به استعلام تعداد سیم کارت ثبت ‌شده به نام خود اقدام کنید.

 

راهکار جامع تر رفع مشکل

با استفاده از هر یک از روش های بالا می توانید مالکیت سیم کارت خود را استعلام کنید. در صورتی که سیم کارت به نام خودتان بود، بایستی به بانک صادرکننده کارت بانکی مراجعه کنید تا اطلاعات شما را در سامانه مانای بانک مرکزی ثبت کنند.

اما اگر پس از استعلام، مشخص شد که مالک سیم کارت، شما نیستید، ابتدا باید به امور مشترکین اپراتور مربوط به سیم کارت خود مراجعه و نسبت به تغییر مالکیت سیم کارت خود اقدام کنید.

بعد از 72 ساعت کاری به کمک یکی از روش های ذکر شده در بالا، مجددا نسبت به استعلام مالکیت سیم کارت خود اقدام کنید. اگر هنوز هم مالکیت سیم کارت شما ثبت نشده بود با امور مشترکین در ارتباط بوده و مورد را پیگیری کنید.

اما در صورتی که مالکیت سیم کارت شما ثبت شده بود ولی همچنان نمیتوانید کارت به کارت کنید و با خطا مواجه می شوید، برای پیگیری ثبت اطلاعات در سامانه مانا، لازم است به شعبه بانک صادرکننده کارت مراجعه کنید.

همراه کارت، یک اپلیکیشن پرداخت رایگان است که امکان کارت به کارت، استعلام موجودی حساب، خرید شارژ و بسته اینترنت، خرید بیمه شخص ثالث، پرداخت قبض، شارژ کارت بلیط مترو و اتوبوس، خرید بلیط تک سفره، پرداخت کرایه تاکسی با اسکن بارکد، استعلام و پرداخت خلافی خودرو، عوارض آزادراهی، جریمه طرح ترافیک و … وجود دارد.

 

نظرات

  • اقا امیر گفت:

    خسته نباشید ..‌من ۲۴ ساعت پیش رفتم امور مشترکین و یک سیمکارت ایرانسل بنام خودم و کد ملی خودم خرید کردم ولی الان استعلام زدم گفت کد ملی با شماره سیمکارت تطابق نداره … مشکل کجاست ؟! البته یکی از دوستام بهم گفت تا ۷۲ ساعت صبر کن شاید درست شد اما گفتم یه سوال از شماهم کنم !

    • همراه کارت گفت:

      سلام دوست عزیز، لطفا با امور مشتریان بانکتون تماس بگیرید تا راهنماییتون کنند شماره جدید بایستی در بانک هم ثبت شود.

  • پیمان گفت:

    سلام خسته نباشید
    من امروز سیم کارتمو از اسم مادرم به اسم خودم انتقال دادم
    و بعد با مشخصات خودم و کدملی خودم وارد اپ شدم و کارت به کارت میخوام کنم بازم خطایه کدملی صاحب کارت با کد ملی صاحب سیم کارت رو دریافت میکنم
    میشه بگید مشکلش کجاس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ستاره گفت:

    سلام وقت بخیر
    میشه لطف کنین راهنمایی کنین
    من رمز پویا دارم کارت ب اسم خودمه اما شماره ای ک با اون نصب کردم ب اسم پدرم هستش
    و خودم زیر ۱۸ سالم و خب طبيعتا نمیشه سیم کارت بنام خودم باشه..
    من الان چیکار کنم برنامه صاپ م ارور میده اصلا نمی‌تونم تراکنشی داشته باشم
    میشه لطف کنین راهنمایی کنین

    • همراه کارت گفت:

      سلام کاربرگرامی، این قانون به دستور پلیس فتا برای تمامی اپلیکیشن های پرداخت با هدف افزایش امنیت شما، در تراکنش های کارت به کارت لحاظ شده است و همراه کارت امکان تغییر آن را ندارد.فقط باید کد ملی صاحب کارت مبدا با کد ملی مالک سیم کارت یکسان باشد، در صورت عدم تطابق تراکنش مورد نظر انجام نمی شود.

  • منصور گفت:

    سلام شماره کارت به نام پسرم هست ولی با سیم کارت که مالک آن من هستم برای انجام انتقال خطا میزند و میبایست شماره کارت با مالک سیم کارت مطابقت داشته باشد لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    • همراه کارت گفت:

      سلام کاربرگرامی، این قانون به دستور پلیس فتا برای تمامی اپلیکیشن های پرداخت با هدف افزایش امنیت شما، در تراکنش های کارت به کارت لحاظ شده است و همراه کارت امکان تغییر آن را ندارد.فقط باید کد ملی صاحب کارت مبدا با کد ملی مالک سیم کارت یکسان باشد، در صورت عدم تطابق تراکنش مورد نظر انجام نمی شود.

  • محمد جواد بذرگر گفت:

    سلام من کارت به نام داداشمه

    • همراه کارت گفت:

      سلام کاربرگرامی، این قانون به دستور پلیس فتا برای تمامی اپلیکیشن های پرداخت با هدف افزایش امنیت شما، در تراکنش های کارت به کارت لحاظ شده است و همراه کارت امکان تغییر آن را ندارد.فقط باید کد ملی صاحب کارت مبدا با کد ملی مالک سیم کارت یکسان باشد، در صورت عدم تطابق تراکنش مورد نظر انجام نمی شود.

  • مهدی گفت:

    من سیم کارت به نام خودم هست هم کارت بانکی ولی باز خطا میده!!؟

  • دانا گفت:

    قبلا من هر کاری داشتم ماله هرکس بود انتقال میدادم با همراه بانک
    شما باید این همراه بانک را همان خودپرداز کنید که سرکوچه هستش که همه کارتها تومان کارت‌های که ماله خودت نیست راهم بشه انتقال داد

    • همراه کارت گفت:

      کاربرگرامی، این قانون به دستور پلیس فتا برای تمامی اپلیکیشن های پرداخت با هدف افزایش امنیت شما، در تراکنش های کارت به کارت لحاظ شده است و همراه کارت امکان تغییر آن را ندارد.فقط باید کد ملی صاحب کارت مبدا با کد ملی مالک سیم کارت یکسان باشد، در صورت عدم تطابق تراکنش مورد نظر انجام نمی شود.

  • هما آریان منش گفت:

    سلام
    سیمکارت به نام خودم هست ، و با کارتهای دیگر بانکها مشکلی ندارم ،
    ولی برای پاسارگاد خطای سیمکارت میدهد ،
    خواهشمندم رفع اشکال نمائید .

    • همراه کارت گفت:

      سلام لطفا برای مشخص شدن مشکل پیش آمده و رفع آن، با شماره ما (02191020009) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  • علیرضا گفت:

    برای اینکه هنوز ۱۸ سالم نشده ولی باید کارت به کارت کنم چون کار میکنم

    • همراه کارت گفت:

      کاربرگرامی، این قانون به دستور پلیس فتا برای تمامی اپلیکیشن های پرداخت با هدف افزایش امنیت شما، در تراکنش های کارت به کارت لحاظ شده است و همراه کارت امکان تغییر آن را ندارد.فقط باید کد ملی صاحب کارت مبدا با کد ملی مالک سیم کارت یکسان باشد، در صورت عدم تطابق تراکنش مورد نظر انجام نمی شود.

  • فاطمه قاسمی گفت:

    سلام من خودم ۱۵ سالمه شماره حسابم به اسم بابامه با کد ملی خودم نیومد الان با کد ملی بابام وارد شدم باز میگه مطابقت ندارهمن چکار کنم الان ۱۵ سالمه سبمکارتم بهم نمیدن

    • همراه کارت گفت:

      سلام کاربرگرامی، این قانون به دستور پلیس فتا برای تمامی اپلیکیشن های پرداخت با هدف افزایش امنیت شما، در تراکنش های کارت به کارت لحاظ شده است و همراه کارت امکان تغییر آن را ندارد.فقط باید کد ملی صاحب کارت مبدا با کد ملی مالک سیم کارت یکسان باشد، در صورت عدم تطابق تراکنش مورد نظر انجام نمی شود.

    • صبا گفت:

      سلام من شمارم به نام خودمه اما وقتی کد ملیمو وارد میکنم میگه با صاحب شماره مطابقت نداره چیکار باید بکنم؟

  • مهدی گفت:

    من پسرم به سن قانونی نرسیده و مادرش براش حساب باز کرده برای واریزی های بورس و طبیعتا بچه ای که به سن قانونی نرسیده نمی تونه شماره تلفن داشته باشه، حالا نه شماره ما شو قبول میکنه ونه پدر. ما باید چکار کنیم؟!

    • همراه کارت گفت:

      کاربرگرامی، این قانون به دستور پلیس فتا برای تمامی اپلیکیشن های پرداخت با هدف افزایش امنیت شما، در تراکنش های کارت به کارت لحاظ شده است و همراه کارت امکان تغییر آن را ندارد.فقط باید کد ملی صاحب کارت مبدا با کد ملی مالک سیم کارت یکسان باشد، در صورت عدم تطابق تراکنش مورد نظر انجام نمی شود.

دیدگاه خود را اضافه کنید :

نام و ایمیل اختیاری است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *