از این پس برای انجام کارت به کارت اینترنتی برای مبالغ بالای 1000 تومان در اپلیکیشنهای پرداخت بایستی «کد ملی مالک سیمکارت» و «کد ملی صاحب کارت بانکی مبدا» یکسان باشد؛ درغیراینصورت انجام تراکنش کارت به کارت امکانپذیر نخواهد بود. این اقدام به دستور پلیس فتا و با هدف افزایش امنیت و جلوگیری از کلاهبرداری و برداشتهای غیرمجاز از حساب افراد صورت گرفته است.
بنابراین ممکن است در هنگام کارت به کارت برای مبالغ بالای 1000 تومان با اپلیکیشن همراه کارت با این خطا مواجه شوید: «کد ملی صاحب سیمکارت با کد ملی صاحب کارت بانکی مبدا تطابق ندارد». این بدان معناست که «کد ملی مالک سیمکارت» با «کد ملی صاحب کارت بانکی مبدا» در سامانه مانا (شبکه احراز هویت کاربران ارتباطی) یکی نیست.
نکته مهم: در صورتی که مبلغ کارت به کارت شما کمتر از 1000 تومان باشد و با خطای ذکر شده مواجه شدید، روز بعد مجددا اقدام به انجام تراکنش کارت به کارت کنید (البته این بار مبلغ کارت به کارت را بالای 1000 تومان وارد کنید).
از آنجایی که اطلاعات سامانه مانا، روزی یکبار بروزرسانی میشود، احتمال اینکه پس از مشاهده اولین خطا، تا انتهای روز مذکور مجددا با خطای مشابه برای انتقال وجه کارت به کارت از مبدا کارت موردنظرتان مواجه شوید زیاد است. پس روز بعد، مجددا تلاش کنید؛ به احتمال زیاد مشکل شما در روز کاری بعد برطرف میشود.
راهکار رفع مشکل
اگر سیمکارتی که با آن وارد همراه کارت شدهاید به نام خودتان نیست، نسبت به تغییر مالکیت سیمکارت اقدام کرده و آن را به نام خودتان کنید یا با سیمکارت دیگری که به نام خودتان است وارد همراه کارت شوید.
*دقت داشته باشید که برای استفاده از خدمات کارت به کارت، کیف پول و استعلام مانده حساب باید مالک سیمکارت و کارت بانکی مبدا یکی باشد.
اگر از مالکیت سیمکارت خود اطلاعی ندارید، ادامه مطلب را بخوانید. در زیر روش استعلام مالکیت سیمکارتهای ایرانسل، همراه اول و رایتل را آوردهایم:
روش استعلام مالکیت سیمکارت ایرانسل، همراه اول و رایتل
- مشترکین ایرانسل با ورود به اپلیکیشن ایرانسل من میتوانند نام مالک اصلی سیمکارت فعال روی گوشی خود را مشاهده کرده یا از کد دستوری #۸۰* استفاده کنند.
- مشترکین همراه اول با ورود به اپلیکیشن همراه من میتوانند نام مالک اصلی سیمکارت فعال روی گوشی خود را مشاهده کنند.
- مشترکین رایتل جهت استعلام سیم کارت میتوانند کد دستوری #۲۱۱* را شمارهگیری کنند.
با استفاده از روشهای بالا میتوانید بفهمید مالک سیمکارت شما کیست. ولی با استفاده از 2 روش زیر شما میتوانید از تعداد سیمکارتهای تحت مالکیت خود مطلع شوید. بدینترتیب میتوانید با یکی از سیمکارتهای تحت مالکیت خودتان، وارد اپلیکیشن همراه کارت شده و انتقال وجه کارت به کارت خود را انجام دهید.
۱- استعلام تعداد سیم کارت از طریق سامانه استعلام خطوط
با مراجعه به سامانه استعلام خطوط به آدرس mobilecount.cra.ir می توانید سیم کارت خود را استعلام مالکیت کرده و از تعداد سیم کارت هایی که با کد ملی شما ثبت شده اند آگاه شوید. همچنین از این طریق می توانید خطوطی که از آنها استفاده نمی کنید را غیرفعال کنید.
۲- استعلام تعداد سیم کارت از طریق پیامک
در این روش کافی است از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت خود، کد ملی را به یکی از شماره های ۳۰۰۰۱۵۰ یا ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ پیامک کنید و نسبت به استعلام تعداد سیم کارت ثبت شده به نام خود اقدام کنید.
راهکار جامعتر رفع مشکل
با استفاده از هر یک از روشهای بالا میتوانید مالکیت سیمکارت خود را استعلام کنید. درصورتیکه سیمکارت به نام خودتان بود، بایستی به بانک صادرکننده کارت بانکی مراجعه کنید تا اطلاعات شما را در سامانه مانای بانک مرکزی ثبت کنند.
اما اگر پس از استعلام، مشخص شد که مالک سیمکارت، شما نیستید، ابتدا باید به امور مشترکین اپراتور مربوط به سیمکارت خود مراجعه و نسبت به تغییر مالکیت آن اقدام کنید.
بعد از 72 ساعت کاری به کمک یکی از روشهای ذکر شده در بالا، مجددا نسبت به استعلام مالکیت سیمکارت خود اقدام کنید. اگر هنوز هم مالکیت سیمکارت شما ثبت نشده بود با امور مشترکین در ارتباط بوده و مورد را پیگیری کنید.
اما درصورتیکه مالکیت سیمکارت شما ثبت شده باشد ولی همچنان نمیتوانید کارت به کارت کنید و با خطا مواجه میشوید، برای پیگیری ثبت اطلاعات در سامانه مانا، لازم است به شعبه بانک صادرکننده کارت مراجعه کنید.
همراه کارت، یک اپلیکیشن پرداخت رایگان برای گوشیهای ios و اندروید است که پرداختها و کارهای مالی را بسیار ساده و سریع کرده است. با نصب این برنامه میتوانید هر کدام از تراکنشهای زیر را انجام دهید:
کارت به کارت از مبدا 32 بانک، دریافت موجودی، استعلام و پرداخت قبض آب، گاز، برق، قبض تلفن ثابت و موبایل، خرید شارژ و خرید بسته اینترنت، پرداخت خلافی خودرو، خرید بیمه شخص ثالث و نیکوکاری.
نسخه ios همراه کارت را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید:
نظرات
سلام،من شماره ی سیمکارتم به اسم خودم نیست و وقتی خواستم با شماره ی خودم وارد بشم به من اجازه ی ثبت کارتم رو نداد و گفت که این کارت قبلا ثبت شده.الان چیکار میتونم بکنم؟؟باید اطلاعات کارتم رو حذف کنم و دوباره امتحان کنم؟
سلام لطفاً جهت بررسی و راهنمایی با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02191020009) تماس بگیرید.
برای تعویض شماره کلیه اطلاعاتمون پاک میشه
باید قابلیت عوض کردن شماره رو تو خود پروفایل بدون خارج شدن میزاشتید
ممنون از پیشنهادتون
سلام شماره تلفن و کدملی خودم هست برای موجودی یا کارت ب کارت به خطا میاد لطفن این مشکل حل کنید خیلی خیلی ممنون
سلام لطفا برای مشخص شدن مشکل پیش آمده، با شماره ما (02191020009) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.
بنده هفته قبل با مراجعه به بانك و تغيير شماره به شماره اى با نام خود مجدد اپ همراه بانك را نصب كردم در سامانه مانا هم به روز رسانى شده ٣ روز است كه ميروم بانك و با پشتيبانى بانك صحبت ميكنم مشكلم حل نشده و امروز كه ديگه گله كردم و مى گم سه روزه … تازه ميگن مشكل از بانك مركزى است و جواب مارا نميدهد … و نمى دانيم كى حل مى شود
واقعا مسخره است
درضمن پشتيبانى همراه بانك را بگيريد بين نفر ٤ تا اول هستيد بعد از كلى انتظار ميگويد همه كارشناسان مشغولند
افسوس
.لطفا موضوع مورد نظرتون همین طور شماره ای که با آن با پشتیبانی ما تماس گرفتید رو به ایمیل ادرس support@hamrahcard.ir اعلام کنید.
سلام من سیم کارتم به نام خودمه ولی به مشکل خوردم.
سلام لطفا با امور مشتریان بانکتون تماس بگیرید.
با سلام و احترام
عذر ميخوام راجع به موضوع كارت به كارت لطفا اجازه انتقال پول از همه كارت ها چه صاحب سيم كارت چه غير با اسفاده از رمز دوم كه بصورت يكبار مصرف و پويا ميباشد را فراهم نماييد كه استفاده از همراه بانك را كاربردي و آسان نمايد اين كار خللى در امنيت ايجاد نميكند ، تمام سيستم بانكى كشور بر همين اساس رمز دوم پويا به عنوان امنيت صاحب كارت استفاده ميشود و ميكنند لطفا بررسي وپيگيري نماييد تا برطرف شدن اين موضوع ،
قبلا از حسن همكاري شما سپاسگزارم
سلام کاربر گرامی، به دستور پلیس فتا و با هدف افزایش امنیت شما، در تراکنش های کارت به کارت باید کد ملی صاحب کارت مبدا با کد ملی مالک سیم کارت یکسان باشد، در صورت عدم تطابق تراکنش مورد نظر انجام نمی شود. و همراه کارت امکان تغییر آن را ندارد.
باسلام چندسال با همراه کارت کار میکنم مدتی هست ک اپلیکشن را آپدیت کردم قسمت سابقه های قبلی ارسال شده یا ناموفق حذف نمیشود عملیات حذف میاد وتایید میشه اما سابقه حذف نمیشه .ممنون پیگیری شود جهت اصلاح چون اپلیکیشن سنگین میشه اینطوری و سخت باز میشه …ممنونم
سلام از مشکل پیش امده متاسفیم در تلاشیم سریعا مشکل را حل کنیم.
با سلام، بنده سیم کارت بنام خودم هست و بعد از کلی پیگیری در آخر کارت خود را در بانک سوزاندم و کارت جدید گرفتم… بعد از ۱ روز دوباره با همین خطا مواجه هستم..
لطفا راهنمایی کنید
سلام لطفا باامور مشتریان بانکتون تماس بگیرید.
دیدگاه خود را اضافه کنید :
نام و ایمیل اختیاری است.