انجام کارت‌ به‌ کارت فقط با کارت بانکی هم‌نام با سیم‌کارت

از این پس برای انجام کارت به کارت اینترنتی برای مبالغ بالای 1000 تومان در اپلیکیشن‌های پرداخت بایستی «کد ملی مالک سیم‌کارت» و «کد ملی صاحب کارت بانکی مبدا» یکسان باشد؛ درغیراین صورت انجام تراکنش کارت به کارت امکان پذیر نخواهد بود. این اقدام به دستور پلیس فتا و با هدف افزایش امنیت و جلوگیری از کلاه برداری و برداشت های غیرمجاز از حساب افراد صورت گرفته است.

بنابراین ممکن است در هنگام کارت به کارت برای مبالغ بالای 1000 تومان با اپلیکیشن همراه کارت با این خطا مواجه شوید: «کد ملی صاحب سیم کارت با کد ملی صاحب کارت بانکی مبدا تطابق ندارد». این بدان معناست که «کد ملی مالک سیم‌کارت» با «کد ملی صاحب کارت بانکی مبدا» در سامانه مانا (شبکه احراز هویت کاربران ارتباطی) یکی نیست.

خطای مانا

نکته مهم: در صورتی که مبلغ کارت به کارت شما کمتر از 1000 تومان باشد و با خطای ذکر شده مواجه شدید، روز بعد مجددا اقدام به انجام تراکنش کارت به کارت کنید (البته این بار مبلغ کارت به کارت را بالای 1000 تومان وارد کنید).

از آنجایی که اطلاعات سامانه مانا، روزی یکبار بروزرسانی می شوند، احتمال اینکه پس از مشاهده اولین خطا، تا انتهای روز مذکور مجددا با خطای مشابه برای انتقال وجه کارت به کارت از مبدا کارت مورد نظرتان مواجه شوید زیاد است. پس روز بعد، مجددا تلاش کنید؛ به احتمال زیاد مشکل شما در روز کاری بعد رفع می شود.

راهکار رفع مشکل

اگر سیم کارتی که با آن وارد همراه کارت شده اید به نام خودتان نیست، نسبت به تغییر مالکیت سیم کارت اقدام کرده و آن را به نام خودتان کنید یا با سیم کارت دیگری که به نام خودتان است وارد همراه کارت شوید.

دقت داشته باشید که برای استفاده از خدمات کارت به کارت، کیف پول و استعلام مانده حساب باید مالک سیم کارت و کارت بانکی مبدا یکی باشد.

اگر از مالکیت سیم کارت خود اطلاعی ندارید، ادامه مطلب را بخوانید. در زیر روش استعلام مالکیت سیم‌کارت های ایرانسل، همراه اول و رایتل را آورده ایم:

روش استعلام مالکیت سیم کارت ایرانسل، همراه اول و رایتل

  • مشترکین ایرانسل با ورود به اپلیکیشن ایرانسل من می توانند نام مالک اصلی سیم کارت فعال روی گوشی خود را مشاهده کرده یا از کد دستوری #۸۰* استفاده کنند.
  • مشترکین همراه اول با ورود به اپلیکیشن همراه من می توانند نام مالک اصلی سیم کارت فعال روی گوشی خود را مشاهده کنند.
  • مشترکین رایتل جهت استعلام سیم کارت می توانند کد دستوری #۲۱۱* را شماره گیری کنند.

با استفاده از روش‌های بالا می‌توانید بفهمید مالک سیم‌کارت شما کیست. ولی با استفاده از 2 روش زیر شما می‌توانید از تعداد سیم‌کارت‌های تحت مالکیت خود مطلع شوید. بدین ترتیب می‌توانید با یکی از سیم‌کارت‌های تحت مالکیت خودتان، وارد اپلیکیشن همراه کارت شده و انتقال وجه کارت به کارت خود را انجام دهید.

 

۱- استعلام تعداد سیم کارت از طریق سامانه استعلام خطوط

با مراجعه به سامانه استعلام خطوط به آدرس mobilecount.cra.ir می توانید سیم کارت خود را استعلام مالکیت کرده و از تعداد سیم کارت هایی که با کد ملی شما ثبت شده اند آگاه شوید. همچنین از این طریق می توانید خطوطی که از آنها استفاده نمی کنید را غیرفعال کنید.

 

۲- استعلام تعداد سیم کارت از طریق پیامک

در این روش کافی است از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت خود، کد ملی را به یکی از شماره های ۳۰۰۰۱۵۰ یا ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ پیامک کنید و نسبت به استعلام تعداد سیم کارت ثبت ‌شده به نام خود اقدام کنید.

 

راهکار جامع تر رفع مشکل

با استفاده از هر یک از روش های بالا می توانید مالکیت سیم کارت خود را استعلام کنید. در صورتی که سیم کارت به نام خودتان بود، بایستی به بانک صادرکننده کارت بانکی مراجعه کنید تا اطلاعات شما را در سامانه مانای بانک مرکزی ثبت کنند.

اما اگر پس از استعلام، مشخص شد که مالک سیم کارت، شما نیستید، ابتدا باید به امور مشترکین اپراتور مربوط به سیم کارت خود مراجعه و نسبت به تغییر مالکیت سیم کارت خود اقدام کنید.

بعد از 72 ساعت کاری به کمک یکی از روش های ذکر شده در بالا، مجددا نسبت به استعلام مالکیت سیم کارت خود اقدام کنید. اگر هنوز هم مالکیت سیم کارت شما ثبت نشده بود با امور مشترکین در ارتباط بوده و مورد را پیگیری کنید.

اما در صورتی که مالکیت سیم کارت شما ثبت شده بود ولی همچنان نمیتوانید کارت به کارت کنید و با خطا مواجه می شوید، برای پیگیری ثبت اطلاعات در سامانه مانا، لازم است به شعبه بانک صادرکننده کارت مراجعه کنید.

همراه کارت، یک اپلیکیشن پرداخت رایگان است که امکان کارت به کارت، استعلام موجودی حساب، خرید شارژ و بسته اینترنت، خرید بیمه شخص ثالث، پرداخت قبض، شارژ کارت بلیط مترو و اتوبوس، خرید بلیط تک سفره، پرداخت کرایه تاکسی با اسکن بارکد، استعلام و پرداخت خلافی خودرو، عوارض آزادراهی، جریمه طرح ترافیک و … وجود دارد.

 

نظرات

  • مهدی گفت:

    سلام بنده اهل افغانستان هستم
    الان مهاجران باید چکار کنند
    با این قانونی که گذاشتن یعنی باید با تراکنش های اینترنتی خداحافظی کنیم یا راه حلی هست
    خاهشا راهنمایی کنید
    با تشکر

    • همراه کارت گفت:

      سلام کاربرگرامی، این قانون به دستور پلیس فتا برای تمامی اپلیکیشن های پرداخت با هدف افزایش امنیت شما، در تراکنش های کارت به کارت لحاظ شده است و همراه کارت امکان تغییر آن را ندارد.فقط باید کد ملی صاحب کارت مبدا با کد ملی مالک سیم کارت یکسان باشد، در صورت عدم تطابق تراکنش مورد نظر انجام نمی شود.

  • بهنام بینام گفت:

    با سلام و عرض ادب من همراه کارت بانک آینده ام که در یکی از شهرها ی همجوار واز نظر کرونا قرمز است صادر شده ایا درشهر فعلی بانک آینده کارت برایم صادر میکند؟

  • سحر گفت:

    سلام من بعد از تغیر نام سیم کارت رفتم بانک بانک گفت همه چی درسته ولی هنوز نمیتونم کارت ب کارت انجام بدم

  • محسن گفت:

    من شمارم به نام خودمه کارت بانکی هم به نام خودمه بازم میگه تطبیق نداره چرا؟؟؟

  • احمد گفت:

    سلام…
    ببخشید اینجا منظورتون از «کد ملی مالک سیمکارت»، سیمکارتی هست که باهاش تو نرم‌افزار همراه‌کارت ثبت‌نام شده یا سیمکارتیه که داخل گوشی (گوشی‌ای که همراه‌کارت روش نصب شده) هست؟
    چون این احتمال وجود داره که سیمکارت ثبت‌نام شده تو اپلیکیشن همراه‌بانک، با سیمکارت موجود داخل گوشی هوشمند متفاوت باشه…

    • همراه کارت گفت:

      سلام صاحب سیم کارتی که با آن همراه کارت رو نصب کردید با مالک کدملی وارد شده در اپلیکشن بایستی یکی باشد.

  • باقری گفت:

    سلام. حساب من مسدوده برای ضمانت وام دوستم .با کارت پسرم میخوام کارت به کارت کنم نمیتونم .راهی داره ک بتونم انجام بدم کارت به کارت؟

    • همراه کارت گفت:

      سلام کاربرگرامی، این قانون به دستور پلیس فتا برای تمامی اپلیکیشن های پرداخت با هدف افزایش امنیت شما، در تراکنش های کارت به کارت لحاظ شده است و همراه کارت امکان تغییر آن را ندارد.فقط باید کد ملی صاحب کارت مبدا با کد ملی مالک سیم کارت یکسان باشد، در صورت عدم تطابق تراکنش مورد نظر انجام نمی شود.

  • maryam heydarizadeh گفت:

    سیستم من تنها آیفون ولی یموقع منوی اندروید میاره چرا؟

    • همراه کارت گفت:

      لطفا برای مشخص شدن مشکل پیش آمده، با شماره ما (02191020009) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  • م.ب گفت:

    سلام من سیم کارتمو به نام خودم زدم ولی باز هم همین ارور رو میده. به بانک مراجعه کردم و شماره م رو دوباره تو سیستم وارد کرده ولی باز هم کارت به کارت امکان پذیر نیست چیکار باید بکنم؟

  • زهرا گفت:

    هم خط و هم کارت بانکی هر دو با شماره ملی من ثبت شده اند ولی همچنان موقع کارت به کارت کردن اعلام خطا کد 10054 میزنه
    ممنون میشم رسیدگی کنین که مشکل از کجاس

  • علیرضا گفت:

    با سلام من میخوام کارت ب کارت کنم و هم سیمکارت ب اسم خودم هست و هم کارت بانکیم ولی خب خطای۱۰۰۵۴ رو میزنه و میگه کد ملی مطابقت ندارن

دیدگاه خود را اضافه کنید :

نام و ایمیل اختیاری است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *