پرداخت قبض برق

پرداخت قبض برق

در اپلیکیشن همراه کارت، تنها با وارد کردن شناسه قبض می‌توانید اقدام به استعلام و پرداخت قبض برق با موبایل برای تمامی شهرهای ایران از جمله تهران، اصفهان، مشهد، شیراز کنید. با همراه کارت قبض برق آخرین دوره همیشه در اختیار شما بوده و به آسانی و با چند کلیک تسویه خواهد شد. این اپلیکیشن را برای گوشی‌های اندروید و ios می‌توانید از لینک‌های زیر دانلود کنید:

  چرا استعلام و پرداخت قبض برق با همراه کارت

  • کافی است تنها یک بار شناسه قبض برق خود را در اپلیکیشن همراه کارت وارد کنید تا اطلاعات مربوط به قبض شما ذخیره شود. دیگر در دفعات بعدی که بخواهید قبض برق خود را استعلام و پرداخت کنید نیازی به ورود مجدد اطلاعات قبض نیست.
  • از طرفی اگر به هر دلیلی قبض برق شما گم شد یا به دستتان نرسید، با استفاده از اطلاعات قبضی که قبلا در همراه کارت ذخیره شده است می‌توانید اقدام به مشاهده و پرداخت قبض برق کنید.
  • همچنین بعد از پرداخت قبض برق، رسید آن در بخش سوابق تراکنش اپلیکیشن ذخیره می‌شود و می‌توانید اطلاعات مربوط به قبض شامل مبلغ، شناسه قبض و شماره پیگیری را مشاهده کنید.
  • علاوه بر قبض برق، امکان پرداخت قبض آب و پرداخت قبض گاز هم در همراه کارت فراهم شده است. امکان پرداخت گروهی قبوض هم از امکانات دیگر اپلیکیشن همراه کارت است. به این صورت که می‌توان قبض آب، قبض برق، قبض گاز، قبض موبایل و قبض تلفن ثابت را به صورت هم‌زمان استعلام کرده و مبلغ را به صورت یک‌جا پرداخت نمایید.

سالانه در حدود ۱۴۴۰ میلیارد تومان برای صدور قبض‌های کاغذی (قبض برق، قبض گاز، قبض آب، قبض تلفن ثابت و قبض موبایل) هزینه می‌شود. طرح حذف قبض‌های کاغذی به غیر از صرفه‌جویی در این هزینه، باعث از بین رفتن هزینه‌های اضافی همچون ارسال قبض به درب منازل می‌شود. با حذف قبض‌های کاغذی راه‌های مختلفی برای استعلام و پرداخت قبوض بدون مراجعه حضوری ارائه شده است. در ادامه، سایر روش‌های غیرحضوری استعلام و پرداخت قبض برق را آورده ایم:

روش‌های استعلام و پرداخت قبض برق:

1- پرداخت قبض برق با اپلیکیشن همراه کارت

با نصب «همراه کارت» می‌توانید به سادگی اقدام به مشاهده و پرداخت قبض برق کنید. کافیست وارد منوی اصلی قبض شده و سپس با انتخاب گزینه «استعلام قبض برق» وارد نیم‌صفحه استعلام شده و با وارد کردن شناسه قبض، مبلغ صورت‌حساب برق را مشاهده و پرداخت نمایید. همچنین در این اپلیکشن می‌توان شناسه قبض را از لیست شناسه‌های ذخیره شده انتخاب کرد. در این حالت دیگر نیازی نیست که شناسه قبض برق را در جایی ذخیره کرده و هر بار وارد کنید.

دقت کنید در صورتی که شناسه قبض خود را نمی‌دانید، شماره کنتور برق خود را یادداشت کرده و سپس به اداره برق منطقه مراجعه کنید یا با این اداره تماس بگیرید.

۲- مشاهده قبض برق با ارسال پیامک

در این روش کافیست عبارت *۱*شناسه قبض# به شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ پیامک شود. پس از ارسال این کد، صورتحساب قبض هر دوره به شماره تماس مشترک پیامک می‌شود. قابل توجه است که این شماره صرفاً برای مشاهده صورتحساب و پرداخت قبض برق تهران کاربرد دارد.

از طرفی تمامی مشترکان در سراسر کشور می‌توانند با ارسال ۱*شناسه قبض# به شماره 20001521 شماره خود را در سامانه مربوطه ثبت و پس از این قبوض را به صورت الکترونیکی دریافت و پرداخت کنند.

۳- پرداخت قبض برق با تلفن

روش دیگر رویت و پرداخت قبض برق، شماره‌گیری تلفن گویای ۱۵۲۱ است که با وارد کردن عدد 13 رقمی شناسه قبض، اطلاعات صورتحساب برای کاربر خوانده می‌شود. در مرحله بعد باید اطلاعات کارت بانکی را وارد کرده تا قبض پرداخت شود.

4- پرداخت قبض برق از طریق وبسایت شرکت توزیع برق

برای پرداخت قبض برق تهران می‌توانید با مراجه به وبسایت شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از خدمات استعلام و پرداخت ارائه شده در این وبسایت استفاده نمایند.

5- پرداخت قبض برق از طریق اینترنت بانک

راه دیگر برای پرداخت قبض، اقدام از طریق اینترنت بانک است. ولی برای پرداخت قبض از مبدا هر بانک باید وارد اینترنت بانک همان بانک شوید. مثلا اگر قصد دارید کارت بانک ملت را به عنوان کارت مبدا پرداخت قبض انتخاب کنید، وارد اینترنت بانک ملت شده و اطلاعات پرداخت (شناسه قبض و شناسه پرداخت) را وارد نمایید.

6- پرداخت قبض برق با دستگاه خودپرداز

یک راه دیگر پرداخت قبض برق مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز موجود در سطح شهر است. کافی است پس از وارد نمودن کارت بانکی، شناسه قبض و پرداخت را در منوی پرداخت قبض وارد کرده و قبض خود را پرداخت کنید.

7- پرداخت با دستگاه کارتخوان

در این روش، كارت بانکی خود را در دستگاه POS  قرار دهيد. گزينه پرداخت بر روی دستگاه را انتخاب نماييد. سپس شناسه قبض و شناسه پرداخت را وارد كنيد، دستگاه مبلغ را نمايش خواهد داد. با تاييد مبلغ، دستگاه رمز را درخواست كرده و در انتها رسيد به شما نمایش داده می‌شود.

شناسه قبض چیست و چه کاربردی دارد؟

شناسه قبض کد یکتایی است که نشان دهنده اطلاعاتی مانند نوع قبض (برق، آب و ...)، کد شرکت مربوطه مانند برق شیراز و شماره اشتراک مشتری است. این شناسه برای یک قبض خاص همیشه یکسان است و جهت پرداخت اینترنتی و غیرحضوری قبوض مورد استفاده قرار می‌گیرد. توصیه می‌شود در هنگام پرداخت قبض برق، در وارد کردن شناسه قبض دقت نمایید تا قبض را اشتباهی پرداخت نکرده و از مشکلات و پیگیری های بعد از آن جلوگیری نمایید.

چگونه قبض برق را پرداخت کنیم؟

در اپلیکیشن همراه کارت تنها با وارد کردن شناسه قبض می‌توانید اقدام به استعلام و پرداخت قبض برق برای تمامی شهرهای ایران کنید. بعد از انجام عملیات پرداخت، قبض برق شما به صورت آنی پرداخت می‌شود که برای اطمینان از آن، می‌توانید از بخش استعلام همراه کارت یا وبسایت سازمان توزیع نیروی برق استعلام بگیرید.

در صورت پرداخت اشتباهی قبض برق چه باید کرد؟

اگر قبض برق خود را اشتباهی پرداخت کرده باشید می‌تواند 2 دلیل داشته باشد: 1- شناسه قبض را نادرست وارد کرده اید 2- یک قبض را دوبار به صورت تکراری پرداخت کرده اید. در صورتی که به هر دلیلی قبض برق خود را اشتباهی پرداخت کرده باشید، باید به اداره برق منطقه مربوطه مراجعه کرده و پیگیری‌های لازم را انجام دهید. لازم به ذکر است که همراه کارت از پرداخت تکراری قبض برق جلوگیری می‌کند؛ مگر اینکه قبض از درگاه دیگری و به فاصله کمی پرداخت شده باشد که در این صورت با پرداخت مجدد آن در همراه کارت بستانکار خواهید شد و این مبلغ از قبض برق شما در دوره بعد کسر خواهد شد.
دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 36 دیدگاه
  1. سلام چرا بعد از پرداخت قبض برق هنوز تسویه انجام نشده و بدهکارم؟

    1. سلام دوست عزیز، تسویه قبوض توسط سازمان مربوطه انجام می شود و چند روز کاری زمان می برد.

  2. من میزنم پرداخت نمیشه میگه مهلت زمان رمز ایستا تموم شده
    رمز پویا ام که وارد میکنم بازم میگه رمز اشتباه است
    نمیدونم چیکار کنم

    1. لطفا برای مشخص شدن مشکل پیش آمده برای شما و رفع آن، با شماره ما که در قسمت اطلاعات توسعه دهنده قرار دارد، تماس بگیرید و ما را در جریان جزییات قرار دهید.

  3. من میزنم پرداخت نمیشه میگه مهلت زمان رمز ایستا تموم شده
    رمز پویا ام که وارد میکنم بازم میگه رمز اشتباه

    1. لطفا برای مشخص شدن مشکل پیش آمده برای شما و رفع آن، با شماره ما (02191020009) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  4. کارت به کارت کردن مشکل ندارد ولی شارژ تا حالا یکبارم موفق آمیز نبوده

    1. لطفاً جهت بررسی و راهنمایی با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02191020009) تماس بگیرید.

  5. سلام
    ماهی چند‌بار برام قبض برق ارسال میشه در صورتی که پرداخت میکنم بازم بدهی میاره
    علتش چیه؟

    1. لطفاً جهت بررسی و راهنمایی با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02191020009) تماس بگیرید.

  6. قبض برقو ۴ روزه پرداخت کردم با همراه کارت هنوز تسویه نشده!!!!

    1. تسویه قبوض توسط سازمان مربوطه انجام می شود و چند روز کاری زمان می برد.

  7. ١٥٢١ فقط رمز دوم قبول مي كنه
    من ومز پويا مي خوام
    چه كا ركنم؟
    فقط با تلفن بلدم پرداخت كنم

    1. لطفا جهت بررسی و راهنمایی، با شماره ما (02191020009) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  8. سلام ،پيامك ها رو پاك كردم،الان نياز به شناسه قبض برق دارم،چيكار كنيم

    1. سلام لطفاً با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02191020009) تماس بگیرید.

  9. سلام شماره تلفنم را در همراه کارت تغییر دادم متاسفانه کلیه شناسه قبضها پاک شده چطور میتوانم به شناسه قبضهایه قبل دسترسی داشته باشم

    1. سلام با شماره ای که قبلا همراه کارت رو نصب کرده بودید وارد شوید تا اطلاعاتتون رو مشاهده کنید.

  10. با سلام من شماره اشتراک دارم . شناسه قبض ندارم. پیامک کردم ولی اطلاعات نمی اد .می توانید راهنمایی کنید

    1. سلام. این موضوع رو باید از صادر کننده قبض پیگیری کنید

    1. سلام. خیر در اپلیکیشن همراه کارت امکان پرداخت قبض میان دوره برق وجود نداره و برای این کار باید به اداره برق منطقه ای خودتون درخواست قرائت بدین.

  11. احمد آقا شما با بقیه بانک ها پرداخت رو امتحان کنید قطعا آسانتر خواهد بود.

  12. ممنونم قبض برق را پرداخت کردم ولی بعد تراوش وثبت درواتساب همراه کارت یک پیام دانشکده اعلام کرد هرجا میروم دریافت نمی کنم

    1. سلام. تو سوابق تراکنش ها در همراه کارت میتونید رسید قبض برق پرداخت شده رو پیدا کنید.

  13. پرداخت قبض پاسارگاد امروز کار نمیکرد. استعلام قبض برق انجام شد ولی نتونستم پرداخت کنم.

    1. سلام. احتمالا این مشکل موقتی و از سمت بانکتون بوده. اگه ادامه داشت حتما با شماره (۰۲۱۲۷۶۶۳۳۲۰) تماس بگیرید تا بررسی بشه.

  14. سلام
    استعلام و پرداخت قبض برق ویژگی جذابیه مرسی فقط ای کاش میشد تو تقویم وارد کرد که هر ماه خودش یادآوری کنه.

    1. سلام. ممنون از نظرتون. تقویم همراه کارت به زودی تغییرات زیادی میکنه از جمله ویژگی استعلام خودکار و یادآوری پرداخت قبض برق و سایر قبض های خدماتی مثل قبض آب و قبض گاز.

  15. استعلام قبض به چه دردی میخوره وقتی پول تو کارتمون نیست که پرداخت کنیم

  16. سلام
    استعلام قبض برق رو نتونستم تو اپلیکیشنتون پیدا کنم

    1. سلام. لطفا آخرین نسخه رو دانلود کنید و بعد در منوی اصلی وارد قسمت استعلام قبض بشین. از اونجا مجددا گزینه استعلام قبض برق رو انتخاب کنید.

  17. با بانک ملت پرداخت قبض برق انجام دادم. خیلی راحت بود تشکر

      1. سلام لطفاً با پشتیبانی (۰۲۱۲۷۶۶۳۳۲۰) تماس گرفته تا موضوع مربوطه مورد بررسی قرارگیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *