شروع کار با همراه کارت

برای شروع کار با همراه کارت مراحل زیر را طی کنید.

 

مرحله اول: تعریف رمز عبور

پس از ورود به اپلیکیشن از شما خواسته می‌شود تا یک رمز ۴ رقمی برای خود تعریف کنید. علت الزامی بودن تعریف رمز در همراه کارت، ارتقا امنیت کاربران است (جهت مطالعه بیشتر می‌توانید به صفحه امنیت همراه کارت مراجعه کنید).

تعریف رمز عبور

از این به بعد، در هر بار ورود به همراه کارت باید رمز را وارد کرده یا از حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره استفاده کنید.

 

مرحله دوم: اضافه کردن کارت بانکی

زمانی که برای اولین بار وارد همراه کارت می‌شوید، صفحه زیر را می‌بینید.

افزودن کارت بانکی در همراه کارت

برای انجام هر گونه تراکنش اعم از کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبض و سایر موارد باید ابتدا یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب خود را به همراه کارت اضافه کنید. این کارت می‌تواند متعلق به هریک از بانک‌ها و موسسات مالی مجاز باشد.

 

اضافه کردن کارت بسیار ساده است. کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • در صفحه‌ اصلی (شکل بالا)، کادر سبز رنگ با علامت + را لمس کنید.
  • صفحه‌ «افزودن کارت بانکی» (شکل زیر) باز می‌شود. در این صفحه شما از 2 روش می‌توانید کارت خود را اضافه کنید.

 

روش اول: اسکن کارت بانکی با دوربین گوشی

  • این روش بسیار ساده است. در این صفحه «اسکن کارت» که با رنگ زرد مشخص شده است را لمس کنید.

انتخاب گزینه «اسکن کارت»

  • در صفحه‌ جدید باز شده، کارت خود را مقابل دوربین قرار دهید.

اسکن کارت بانکی با دوربین گوشی

  • همراه کارت به صورت خودکار، اطلاعات کارت (صرفاً شماره کارت و تاریخ انقضا) را خوانده و به شما نمایش می‌دهد. برای حفظ امنیت، CVV2 اسکن نشده و در هر تراکنش باید توسط کاربر وارد شود.

تایید تاریخ انقضای کارت

  • در این صفحه تاریخ انقضا نمایش داده می‌شود. تاریخ نمایش داده شده را با تاریخ درج شده روی کارت مطابقت دهید.
  • در صورت وجود مغایرت «خیر، ویرایش می‌کنم» را انتخاب کنید.
  • در صورت درست بودن «بلی» را انتخاب کنید. با انتخاب این دکمه، کارت جدید شما به همراه کارت اضافه می‌شود.

 

روش دوم: ثبت دستی اطلاعات کارت بانکی

  • کادر خاکستری را لمس کنید.

افزودن کارت بانکی به صورت دستی

  • شماره ۱۶ رقمی درج شده روی کارت را وارد نمایید.
  • پس از ورود شماره کارت، صفحه‌ تاریخ انقضا باز می‌شود، در این صفحه ماه و سال انقضای کارت خود را انتخاب کنید و دکمه «تایید» را بزنید.
  • در آخر گزینه «ثبت کارت» را لمس کرده تا کارت شما به اپلیکیشن اضافه شود.

ورود تاریخ انقضای کارت بانکی

مرحله سوم: ادامه کار با همراه کارت و انجام تراکنش

بعد از اضافه کردن کارت بانکی می‌توانید کارهای بانکی و پرداخت های روزمره خود مانند کارت به کارت، استعلام موجودی حساب، خرید شارژ و بسته اینترنت، پرداخت قبوض مختلف مانند قبض موبایل، تلفن ثابت، آب، برق، گاز، پرداخت خلافی خودرو و … را انجام دهید.

صفحه اصلی اپلیکیشن همراه کارت

توجه داشته باشید که تمامی خدمات ارائه شده در همراه کارت از مبدا 31 بانک طرف قرارداد با همراه کارت امکان پذیر است؛ به جز امکان مسدود سازی کارت بانکی که در حال حاضر تنها برای دارندگان کارت بانک آینده قابل اجراست.

 

شما می‌توانید در صفحه راهنمای همراه کارت، آموزش انجام تراکنش‌های مختلف مانند کارت به کارت، خرید شارژ و بسته اینترنت، استعلام و پرداخت قبوض مختلف و … را مشاهده کنید.

نظرات

  • انیتا گفت:

    سلام ببخشید این تازه برنامه شده
    وقتی نصب میکنم کلی باید تایید بشه همه چی شماره اشتراک قبض میخواد اون همه پول واریز کردیم بازم درست حسابی فعال نمیشه
    کمک کنید لطفا

    • همراه کارت گفت:

      سلام کاربر گرامی، برای رفع مشکل پیش آمده به اطلاعات بیشتری نیاز داریم. لطفا در صورت امکان با مرکز پاسخگویی همراه کارت که شماره آن در قسمت تنظیمات اپلیکیشن موجود است، تماس بگیرید واین اطلاعات را در اختیار ما قرار دهید.

  • Ali گفت:

    سلام جدیدا خطای تطابق صاحب سیم کارت با کارت بانکی رو دریافت میکنم ینی نمیزاره واس بقیه پول کارت به کارت کنم تو این چند سال این مشکلو نداشتم . قانون جدیده؟ ینی حتما باید هم سیم کارت هم کارت بانکی به اسم خودت باشه ک بخوای پول کارت به کارت کنی؟(کد ملی صاحب سیم کارت با کد ملی صاحب کارت بانکی مبدا تطابق ندارد کد خطا :10054

    • همراه کارت گفت:

      سلام کاربر گرامی، به دستور پلیس فتا و با هدف افزایش امنیت شما، در تراکنش های کارت به کارت باید کد ملی صاحب کارت مبدا با کد ملی مالک سیم کارت یکسان باشد، در صورت عدم تطابق تراکنش مورد نظر انجام نمی شود.

  • علي موسوي گفت:

    سلام يه سوال داشتم براي كار با همراه بانك نياز به شماره خوده كارت كه پيام ايناش مياد و كد ملي خودت كارت لازمه يا فرقي نداره

    • همراه کارت گفت:

      سلام کاربر گرامی، در تراکنش های کارت به کارت باید کد ملی صاحب کارت مبدا با کد ملی مالک سیم کارت یکسان باشد، در صورت عدم تطابق تراکنش مورد نظر انجام نمی شود.

  • فائزه گفت:

    سلام. من اطلاعات خودرو خودم رو وارد کردم ولی خلافی خودرو رو به من نمیده و میگه احتمالا سریال پستی پشت کارت ماشین رو اشتباه وارد کردم درصورتیکه من تمام اطلاعات رو درست میزنم

    • همراه کارت گفت:

      سلام کاربر گرامی، برای رفع مشکل پیش آمده به اطلاعات بیشتری نیاز داریم. لطفا در صورت امکان با مرکزپاسخگویی همراه کارت (02191020009 ) تماس بگیرید و این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهید.

  • امیر گفت:

    سلام ببخشید میشه بدون اینکه برم بانک رمز پویا رو فعال کنم؟

    • همراه کارت گفت:

      سلامدکمه دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک در همراه کارت وجود دارد. راهنمای رمزدوم پویا در لینک (hamrahcard.ir/rp) موجود است، در صورت نیاز لطفاً با مرکز پاسخگویی (02191020009 ) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  • صیف الله گفت:

    سلام رمز دوم یا رمز پویا را قبول نمیکنه

    • همراه کارت گفت:

      سلام لطفا برای مشخص شدن جزئیات بیشتر، با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02191020009) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  • نسرین خسروی گفت:

    سلام، برای فعال کردن رمز پویا چکار کنم ؟

    • همراه کارت گفت:

      سلام دکمه دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک در همراه کارت وجود دارد. راهنمای رمزدوم پویا در لینک (hamrahcard.ir/rp) موجود است، در صورت نیاز لطفاً با مرکز پاسخگویی (02191020009 ) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  • زهرا سادات واعظ پور گفت:

    سلام ببخشید من قبض پرداخت کردم از کارتم برداشت شده اما قبضم خالی نشده

    • همراه کارت گفت:

      سلام تسویه قبوض توسط سازمان مربوطه انجام می شود و چند روز کاری زمان می برد.

دیدگاه خود را اضافه کنید :

نام و ایمیل اختیاری است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *