شروع کار با همراه کارت

برای شروع کار با همراه کارت مراحل زیر را طی کنید.

 

مرحله اول: تعریف رمز عبور

پس از ورود به اپلیکیشن از شما خواسته می‌شود تا یک رمز ۴ رقمی برای خود تعریف کنید. علت الزامی بودن تعریف رمز در همراه کارت، ارتقا امنیت کاربران است (جهت مطالعه بیشتر می‌توانید به صفحه امنیت همراه کارت مراجعه کنید).

تعریف رمز عبور

از این به بعد، در هر بار ورود به همراه کارت باید رمز را وارد کرده یا از حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره استفاده کنید.

 

مرحله دوم: اضافه کردن کارت بانکی

زمانی که برای اولین بار وارد همراه کارت می‌شوید، صفحه زیر را می‌بینید.

افزودن کارت بانکی در همراه کارت

برای انجام هر گونه تراکنش اعم از کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبض و سایر موارد باید ابتدا یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب خود را به همراه کارت اضافه کنید. این کارت می‌تواند متعلق به هریک از بانک‌ها و موسسات مالی مجاز باشد.

 

اضافه کردن کارت بسیار ساده است. کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • در صفحه‌ اصلی (شکل بالا)، کادر سبز رنگ با علامت + را لمس کنید.
  • صفحه‌ «افزودن کارت بانکی» (شکل زیر) باز می‌شود. در این صفحه شما از 2 روش می‌توانید کارت خود را اضافه کنید.

 

روش اول: اسکن کارت بانکی با دوربین گوشی

  • این روش بسیار ساده است. در این صفحه «اسکن کارت» که با رنگ زرد مشخص شده است را لمس کنید.

انتخاب گزینه «اسکن کارت»

  • در صفحه‌ جدید باز شده، کارت خود را مقابل دوربین قرار دهید.

اسکن کارت بانکی با دوربین گوشی

  • همراه کارت به صورت خودکار، اطلاعات کارت (صرفاً شماره کارت و تاریخ انقضا) را خوانده و به شما نمایش می‌دهد. برای حفظ امنیت، CVV2 اسکن نشده و در هر تراکنش باید توسط کاربر وارد شود.

تایید تاریخ انقضای کارت

  • در این صفحه تاریخ انقضا نمایش داده می‌شود. تاریخ نمایش داده شده را با تاریخ درج شده روی کارت مطابقت دهید.
  • در صورت وجود مغایرت «خیر، ویرایش می‌کنم» را انتخاب کنید.
  • در صورت درست بودن «بلی» را انتخاب کنید. با انتخاب این دکمه، کارت جدید شما به همراه کارت اضافه می‌شود.

 

روش دوم: ثبت دستی اطلاعات کارت بانکی

  • کادر خاکستری را لمس کنید.

  • شماره ۱۶ رقمی درج شده روی کارت را وارد نمایید.
  • پس از ورود شماره کارت، صفحه‌ تاریخ انقضا باز می‌شود، در این صفحه ماه و سال انقضای کارت خود را انتخاب کنید و دکمه «تایید» را بزنید.
  • در آخر گزینه «ثبت کارت» را لمس کرده تا کارت شما به اپلیکیشن اضافه شود.

ورود تاریخ انقضای کارت بانکی

مرحله سوم: ادامه کار با همراه کارت و انجام تراکنش

بعد از اضافه کردن کارت بانکی می‌توانید کارهای بانکی و پرداخت های روزمره خود مانند کارت به کارت، استعلام موجودی حساب، خرید شارژ و بسته اینترنت، پرداخت قبوض مختلف مانند قبض موبایل، تلفن ثابت، آب، برق، گاز، پرداخت خلافی خودرو و … را انجام دهید.

صفحه اصلی اپلیکیشن همراه کارت

توجه داشته باشید که تمامی خدمات ارائه شده در همراه کارت از مبدا 30 بانک طرف قرارداد با همراه کارت امکان پذیر است؛ به جز امکان مسدود سازی کارت بانکی که در حال حاضر تنها برای دارندگان کارت بانک آینده قابل اجراست.

 

شما می‌توانید در صفحه راهنمای همراه کارت، آموزش انجام تراکنش‌های مختلف مانند کارت به کارت، خرید شارژ و بسته اینترنت، استعلام و پرداخت قبوض مختلف و … را مشاهده کنید.

نظرات

  • اشکان گفت:

    سلام چرا وقتی می خوام موجودی بگیرم ارور میده

    • همراه کارت گفت:

      سلام دریافت موجودی تمام کارت‌های بانکی در همراه کارت فعال شده است. تنها امکان دریافت موجودی برخی از کارت‌های قدیمی و کارت‌های هدیه در همراه کارت وجود ندارد. همچنین کارت بانکی و سیم کارت ثبت شده در همراه کارت باید متعلق به شما باشد. برای دریافت موجودی حتما از رمز پویا استفاده کنید.

  • مریم گفت:

    سلام رمز پویا هم میده ؟

    • همراه کارت گفت:

      سلام دکمه دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک در همراه کارت وجود دارد. راهنمای رمزدوم پویا در لینک (hamrahcard.ir/rp) موجود است، در صورت نیاز لطفاً با مرکز پاسخگویی (02127663320) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  • یگانه رئوف گفت:

    سلام
    من اطلاعات کارتم رو کاملا درست وارد کردم اما رمز دوم رو میخوام برام ارسال نمیشه . خسته ام کرده

    • همراه کارت گفت:

      سلام کاربر گرامی، برای رفع مشکل پیش آمده به اطلاعات بیشتری نیاز داریم. لطفا در صورت امکان با مرکزپاسخگویی همراه کارت (02191020009 ) تماس بگیرید و این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهید.

  • مرادپور گفت:

    سلام.استعلام گرفتم ولی لینک دانلود برام ارسال نشد..لطفا راهنمایی فرمایید.

    • همراه کارت گفت:

      سلام کاربر گرامی، برای رفع مشکل پیش آمده به اطلاعات بیشتری نیاز داریم. لطفا در صورت امکان با مرکزپاسخگویی همراه کارت (02191020009 ) تماس بگیرید و این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهید.

  • سیدیاسر گفت:

    سلام چراواسه کارت ب کارت میزنه کدفعال سازی ازطرف بانک فرستاده شد بزنیداما کدنمیادواسم

    • همراه کارت گفت:

      سلام در صورتی که از کارت بانک صادرات استفاده می‌کنید، قابل توجه است که این بانک برای اولین کارت به کارت، برای صاحب کارت پیامک فعال‌سازی ارسال می‌کند. باید این کد را در همراه کارت وارد کنید. در صورت عدم ارسال آن با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02191020009) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  • علیرضا محسنی گفت:

    من اولین بار است که میخواهم کارت به کارت کنم همه مراحل رو طی میکنم کد فعال سازی رو که اول بار در همراه کارت برام فرستاده شده را وارد میکنم ولی پیام میدهد که کد وارد نشده و پیام خطا میدهد

    • همراه کارت گفت:

      کاربر گرامی، برای رفع مشکل پیش آمده به اطلاعات بیشتری نیاز داریم. لطفا در صورت امکان با مرکزپاسخگویی همراه کارت (02127663320) تماس بگیرید و این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهید.

  • مسافر گفت:

    اطلاعات کارت را وارد کردم(رسالت ) ولی گزینه کارت به کارت فعال نیست؟؟!!!

    • همراه کارت گفت:

      سلام کارت به کارت از مبدا 31 بانک در همراه کارت امکان‌پذیر است، در حال مذاکره برای اضافه کردن چند بانک باقی‌مانده از جمله بانک رسالت هستیم.

  • Safaei گفت:

    آیا با بانک مسکن هم کار میکند

    • همراه کارت گفت:

      متاسفانه بانک مسکن، دسترسی «کارت به کارت» را به هیچ یک از اپلیکیشن‌های پرداخت ارائه نکرده است.

  • موسی بادپا گفت:

    سلام!! قسمت موجودی چرا جواب نمیده؟ ممنونم راهنمایی فرمایید

  • Atefe گفت:

    سلام رمز دوم ب من نمیده!

    • همراه کارت گفت:

      سلام راهنمای رمزدوم پویا در لینک (hamrahcard.ir/rp) موجود است، در صورت نیاز لطفاً با مرکز پاسخگویی (02127663320) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

دیدگاه خود را اضافه کنید :

نام و ایمیل اختیاری است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *