شروع کار با همراه کارت

برای شروع کار با همراه کارت مراحل زیر را طی کنید.

 

مرحله اول: تعریف رمز برای همراه کارت

پس از ورود به اپلیکیشن از شما خواسته می‌شود تا یک رمز ۴ رقمی برای خود تعریف کنید. علت الزامی بودن تعریف رمز در همراه کارت، ارتقا امنیت کاربران است (جهت مطالعه بیشتر می‌توانید به صفحه امنیت اپلیکیشن همراه کارت مراجعه کنید).

تعریف رمز در همراه کارت

پس از تعریف رمز، در هر بار ورود به همراه کارت باید رمز را وارد کرده یا از حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره استفاده کنید.

 

مرحله دوم: اضافه کردن کارت بانکی

زمانی که برای اولین بار وارد همراه کارت می‌شوید، صفحه زیر را می‌بینید.

اضافه کردن کارت بانکی در همراه کارت

برای انجام هر گونه تراکنش اعم از کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبض و سایر موارد باید ابتدا یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب خود را به همراه کارت اضافه کنید. این کارت می‌تواند متعلق به هریک از بانک‌ها و موسسات مالی مجاز باشد.

 

اضافه کردن کارت بسیار ساده است. کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • در صفحه‌ی اصلی (شکل بالا)، کادر خاکستری رنگ با علامت + سبز رنگ را لمس کنید.
  • صفحه‌ی «کارت جدید» باز می‌شود. در این صفحه شما از دو روش می‌توانید کارت خود را اضافه کنید.

 

روش اول: اسکن کارت بانکی با دوربین گوشی

  • این روش بسیار ساده است. در قسمت بالای صفحه کادر زرد رنگ «اسکن کارت با دوربین» را لمس کنید.

اسکن کارت بانکی با دوربین در همراه کارت

  • در صفحه‌ی جدید باز شده، کارت را مقابل دوربین قرار دهید.

اسکن کارت بانکی با دوربین گوشی

  • همراه کارت به صورت خودکار، اطلاعات کارت (صرفاً شماره کارت و تاریخ انقضا) را خوانده و به شما نمایش می‌دهد. برای حفظ امنیت، CVV2 اسکن نشده و در هر تراکنش باید توسط کاربر وارد شود.

تاریخ انقضا

  • در این صفحه تاریخ انقضا نمایش داده می‌شود. تاریخ نمایش داده شده را با تاریخ درج شده روی کارت مطابقت دهید.
  • در صورت وجود مغایرت «خیر، ویرایش می‌کنم» را انتخاب کنید.
  • در صورت درست بودن «تایید» را انتخاب کنید. با انتخاب این دکمه، کارت جدید شما به همراه کارت اضافه می‌شود.

 

روش دوم: ثبت دستی اطلاعات کارت بانکی

  • کادر خاکستری را لمس کنید.

ثبت دستی اطلاعات کارت بانکی

  • شماره ۱۶ رقمی درج شده روی کارت را وارد نمایید.
  • پس از ورود شماره کارت، صفحه‌ی تاریخ انقضا باز می‌شود، در این صفحه ماه و سال انقضای کارت خود را انتخاب کنید.

انتخاب ماه و سال تاریخ انقضای کارت

مرحله سوم: ادامه کار با همراه کارت و انجام تراکنش

بعد از اضافه کردن کارت بانکی، آیکون‌های صفحه اصلی فعال می‌شود.

صفحه اصلی اپلیکیشن همراه کارت

با توجه به اینکه کارت کدام بانک را اضافه کرده‌اید، ممکن است بعضی از آیکون‌ها فعال نباشند. به عنوان مثال، در حال حاضر تنها امکان دریافت موجودی از کارت بانک آینده وجود دارد.

ارسال پول در همراه کارت به دو روش انجام می‌شود: ۱- کارت به کارت (لیست بانک‌های فعال در همراه کارت)، ۲- کارت به شبا (برای تمامی بانک‌های عضو شتاب امکان پذیر است)

 

در صفحه راهنمای استفاده از همراه کارت، آموزش انجام تراکنش‌های مختلف مانند کارت به کارت، خرید شارژ و بسته اینترنت، استعلام و پرداخت قبوض مختلف مانند قبض موبایل، آب، برق، گاز و خلافی خودرو آمده است.

نظرات

  • زرگل گفت:

    من رمز دومم یادم رفته نمیتونم اینترنتی از بانک بگیرم؟

  • صالح سلطانی گفت:

    سلام ، ببخشید برای اعمال رمز دوم هم میتوان از این نرم افزار استفاده کرد؟

    • همراه کارت گفت:

      سلام بله ، دکمه دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک در همراه کارت وجود دارد. راهنمای رمزدوم پویا در لینک (hamrahcard.ir/rp) موجود است، در صورت نیاز لطفاً با مرکز پاسخگویی (02127663320) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  • Ss گفت:

    با سلام من میخوام کارت به کارت کنم میگه شما قادر به انجام این عملیات نیستید
    چرا؟

  • کمال گفت:

    لطفا ccv موقع ثبت باشه

  • علی کیا گفت:

    سلام برنامه خوبیه یک اشکال بزرگی داره
    اینکه ثبت ccvنداره اگر این هم ثبت می شد خیلی
    عالیه مرسی

  • هارلی گفت:

    عالی است

  • شیما گفت:

    سلام من موقع ثبت کارتم مدام برام میومد که کاربر غیر فعال شده این یعنی چی؟؟با اینکه هنوز تا تاریخ انقلاب کارتم مونده!

    • همراه کارت گفت:

      لطفاً در صورتی که با مشکلی مواجه شدید با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02127663320) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  • اکرم قاسمی گفت:

    هنگام ثبت کارت جدید پیغام “کاربر غیرفعال شده است” می دهد.

    • همراه کارت گفت:

      لطفاً در صورتی که با مشکلی مواجه شدید با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02127663320) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  • فاطمه گفت:

    سلام هنگام ثبت کارت بانکی، پیغام میده ک کاربر غیرفعال است.

    • همراه کارت گفت:

      لطفاً در صورتی که با مشکلی مواجه شدید با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02127663320) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  • سمیعی گفت:

    سلام کارت من ثبت نمیشه و پیغام میده کاربر غیرفعال شده است

    • همراه کارت گفت:

      لطفاً در صورتی که با مشکلی مواجه شدید با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02127663320) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  • قاسم 61 گفت:

    سلام وقتی که میخوام کارتموبه برنامه تعریف کنم میزنه کاربرغیرفعال ممنون میشم راهنمایی کنید کارتم هم سپهرکارت صادراته

    • همراه کارت گفت:

      لطفاً در صورتی که با مشکلی مواجه شدید با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02127663320) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

دیدگاه خود را اضافه کنید :

نام و ایمیل اختیاری است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *