شروع کار با همراه کارت

برای شروع کار با همراه کارت مراحل زیر را طی کنید.

 

مرحله اول: تعریف رمز برای همراه کارت

پس از ورود به اپلیکیشن از شما خواسته می‌شود تا یک رمز ۴ رقمی برای خود تعریف کنید. علت الزامی بودن تعریف رمز در همراه کارت، ارتقا امنیت کاربران است (جهت مطالعه بیشتر می‌توانید به صفحه امنیت اپلیکیشن همراه کارت مراجعه کنید).

تعریف رمز در همراه کارت

پس از تعریف رمز، در هر بار ورود به همراه کارت باید رمز را وارد کرده یا از حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره استفاده کنید.

 

مرحله دوم: اضافه کردن کارت بانکی

زمانی که برای اولین بار وارد همراه کارت می‌شوید، صفحه زیر را می‌بینید.

اضافه کردن کارت بانکی در همراه کارت

برای انجام هر گونه تراکنش اعم از کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبض و سایر موارد باید ابتدا یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب خود را به همراه کارت اضافه کنید. این کارت می‌تواند متعلق به هریک از بانک‌ها و موسسات مالی مجاز باشد.

 

اضافه کردن کارت بسیار ساده است. کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • در صفحه‌ی اصلی (شکل بالا)، کادر خاکستری رنگ با علامت + سبز رنگ را لمس کنید.
  • صفحه‌ی «کارت جدید» باز می‌شود. در این صفحه شما از دو روش می‌توانید کارت خود را اضافه کنید.

 

روش اول: اسکن کارت بانکی با دوربین گوشی

  • این روش بسیار ساده است. در قسمت بالای صفحه کادر زرد رنگ «اسکن کارت با دوربین» را لمس کنید.

اسکن کارت بانکی با دوربین در همراه کارت

  • در صفحه‌ی جدید باز شده، کارت را مقابل دوربین قرار دهید.

اسکن کارت بانکی با دوربین گوشی

  • همراه کارت به صورت خودکار، اطلاعات کارت (صرفاً شماره کارت و تاریخ انقضا) را خوانده و به شما نمایش می‌دهد. برای حفظ امنیت، CVV2 اسکن نشده و در هر تراکنش باید توسط کاربر وارد شود.

تاریخ انقضا

  • در این صفحه تاریخ انقضا نمایش داده می‌شود. تاریخ نمایش داده شده را با تاریخ درج شده روی کارت مطابقت دهید.
  • در صورت وجود مغایرت «خیر، ویرایش می‌کنم» را انتخاب کنید.
  • در صورت درست بودن «تایید» را انتخاب کنید. با انتخاب این دکمه، کارت جدید شما به همراه کارت اضافه می‌شود.

 

روش دوم: ثبت دستی اطلاعات کارت بانکی

  • کادر خاکستری را لمس کنید.

ثبت دستی اطلاعات کارت بانکی

  • شماره ۱۶ رقمی درج شده روی کارت را وارد نمایید.
  • پس از ورود شماره کارت، صفحه‌ی تاریخ انقضا باز می‌شود، در این صفحه ماه و سال انقضای کارت خود را انتخاب کنید.

انتخاب ماه و سال تاریخ انقضای کارت

مرحله سوم: ادامه کار با همراه کارت و انجام تراکنش

بعد از اضافه کردن کارت بانکی، آیکون‌های صفحه اصلی فعال می‌شود.

صفحه اصلی اپلیکیشن همراه کارت

با توجه به اینکه کارت کدام بانک را اضافه کرده‌اید، ممکن است بعضی از آیکون‌ها فعال نباشند. به عنوان مثال، در حال حاضر تنها امکان دریافت موجودی از کارت بانک آینده وجود دارد.

ارسال پول در همراه کارت به دو روش انجام می‌شود: ۱- کارت به کارت (لیست بانک‌های فعال در همراه کارت)، ۲- کارت به شبا (برای تمامی بانک‌های عضو شتاب امکان پذیر است)

 

در صفحه راهنمای استفاده از همراه کارت، آموزش انجام تراکنش‌های مختلف مانند کارت به کارت، خرید شارژ و بسته اینترنت، استعلام و پرداخت قبوض مختلف مانند قبض موبایل، آب، برق، گاز و خلافی خودرو آمده است.

نظرات

  • لیله گفت:

    سلام از بانک رمز دوم گرفتم ولی هر چی میزنم میزنه خطا یا میزنه رمز دوم نامعتبر است در صورتی که بانک گفت فعاله رمزپویا هم فعال کردم ولی هنوز فعال نیس الان چطوری میتونم کارت ب کارت کنم

  • اشرفی گفت:

    من هرچی گزینه رمز پویا رو میزنم انجام نمیشه. از کجا باید بگیرم؟ باید حتما برم بانک؟

    • همراه کارت گفت:

      دکمه رمز دوم پویا از طریق پیامک در همراه کارت وجود دارد و هم اکنون برای برخی از بانک ها فعال شده است، به تدریج تمامی بانک ها به طور خودکار به این سیستم متصل می شوند. در صورت فعال نبودن بانک مورد نظر از اپلیکیشن های رمز ساز بانک خود استفاده کنید.

  • رضا گفت:

    سلام من میخوام پاریزی شهریور رو ببینم باید چکار کنم

    • همراه کارت گفت:

      سلام سلام سوابق تراکنش ها در همراه کارت تا 5 ماه قابل مشاهده است، برای دریافت سوابق تراکنشهای قدیمی تر به بانک مراجعه کنید.

  • فرهاد گفت:

    سلام من میخوام کارت اضافه کنم خطا میده مشگل از چیه

    • همراه کارت گفت:

      سلام لطفاً با پشتیبانی (02127663320) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  • لیلا گفت:

    سلام به من گفتن اگه این اپلیکیشن و نصب کنم میتونم رمز یکبار مصرفم و درست کنم اما هیچ گزینه ای نمیبینم

    • همراه کارت گفت:

      سلام در تمامی صفحات اپلیکیشن که نیاز به ورود رمز دوم باشد، دکمه ای با عنوان درخواست رمز پویا وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

  • رسول گفت:

    سلام من نمیتونم کارت به کارت انجام بدم اپلیکیشن خطا میدهد و میگه به دلیل اشتباه وارد شدن زیاد رمز دوم مسدود شده باید چیکار کنم؟

  • نازلي گفت:

    سلام من امروز ٥٠ تومن واريز كردم به حساب كسي از حساب من كم شده پيامش اومد اما واسه طرف نرفته

  • دریا گفت:

    چرا وقتی میخوام موجودی نگاع کنم میگه با کدملی شما مطابقت ندارع.برنامه اصلن کدملی نخواست از من

    • همراه کارت گفت:

      برخی از بانک‌ها پیش از انجام تراکنش و در راستای افزایش امنیت، تطابق کد ملی صاحب کارت و صاحب سیم‌کارت را انجام می‌دهند. برای حل این مشکل باید سیم کارت مورد استفاده را به نام خود انتقال دهید.

  • علیرضا گفت:

    سلام چرا پس وقتی میخوام انتقال پول از کارت صادرات ب صادرات داشته باشم مینویسه کد فعال سازی از طرف بانک فرستاده شده وارد شود من عصر این انتقالو دارم انجام میدم ایا اگ صبح و در ساعت کاری بانک باشه انجام بدم کد فعال سازی برام فرستاده میشه ؟؟؟

    • همراه کارت گفت:

      سلام در صورتی که از کارت بانک صادرات استفاده می‌کنید، قابل توجه است که این بانک برای اولین کارت به کارت، برای صاحب کارت پیامک فعال‌سازی ارسال می‌کند. باید این کد را در همراه کارت وارد کنید. در صورت عدم ارسال آن با بانک مورد نظر تماس بگیرید.

  • محسن. گفت:

    آقا ما کدی رو ک بانک فرستاده وارد میکنیم میگه اشتباهه

  • Amir گفت:

    سلام چرا برای انتقال وجه کارت صادرات میگه کدی ک بانک فرستاده وارد کنید

    من کدی برام نفرستاده بانک

    • همراه کارت گفت:

      سلام در صورتی که از کارت بانک صادرات استفاده می‌کنید، قابل توجه است که این بانک برای اولین کارت به کارت، برای صاحب کارت پیامک فعال‌سازی ارسال می‌کند. باید این کد را در همراه کارت وارد کنید. در صورت عدم ارسال آن با بانک مورد نظر تماس بگیرید.

دیدگاه خود را اضافه کنید :

نام و ایمیل اختیاری است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *