شروع کار با همراه کارت

برای شروع کار با همراه کارت مراحل زیر را طی کنید.

 

مرحله اول: تعریف رمز برای همراه کارت

پس از ورود به اپلیکیشن از شما خواسته می‌شود تا یک رمز ۴ رقمی برای خود تعریف کنید. علت الزامی بودن تعریف رمز در همراه کارت، ارتقا امنیت کاربر است. (جهت مطالعه بیشتر در مورد امنیت اینجا را لمس کنید)

صفحه ورود رمز

پس از تعریف رمز، در هر بار ورود به همراه کارت باید رمز را وارد کرده و یا از حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره استقاده کنید.

 

مرحله دوم: اضافه کردن کارت

زمانی که برای اولین بار وارد همراه کارت می‌شوید، صفحه زیر را می‌بینید.

صفحه اول همراه کارت

برای انجام هر گونه تراکنش اعم از کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبض و … ، باید ابتدا یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب خود را به همراه کارت اضافه کنید. این کارت می‌تواند متعلق به هریک از بانک‌ها و موسسات مالی مجاز باشد.

 

اضافه کردن کارت بسیار ساده است. کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • در صفحه‌ی اصلی (شکل بالا)، کادر خاکستری رنگ با علامت + سبز رنگ را لمس کنید.

 

  • صفحه‌ی «کارت جدید» باز می‌شود. در این صفحه شما از دو روش می‌توانید کارت خود را اضافه کنید.

 

روش اول: اسکن کارت با دوربین
  • این روش بسیار ساده است. در قسمت بالای صفحه کادر زرد رنگ «اسکن کارت با دوربین» را لمس کنید.

اسکن کارت

  • در صفحه‌ی جدید باز شده، کارت را مقابل دوربین قرار دهید.

اسکن کارت با دوربین

  • همراه کارت به صورت خودکار، اطلاعات کارت (صرفاً شماره کارت و تاریخ انقضا) را خوانده و به شما نمایش می‌دهد. CVV2 برای حفظ امنیت اسکن نشده و در هر تراکنش باید توسط کاربر وارد شود.

تاریخ انقضا

  • در این صفحه تاریخ انقضا نمایش داده می‌شود. تاریخ نماش داده شده را با تاریخ درج شده روی کارت مطابقت دهید.
  • در صورت وجود مغایرت «خیر، ویرایش می‌کنم» را انتخاب کنید.
  • در صورت درست بودن «تایید» را انتخاب کنید. با این انتخاب این دکمه، کارت جدید شما به همراه کارت اضافه می‌شود.

 

روش دوم: ثبت دستی
  • کادر خاکستری را لمس کنید.

  • شماره ۱۶ رقمی درج شده روی کارت را وارد نمایید.
  • پس از ورود شماره کارت، صفحه‌ی تاریخ انقضا باز می‌شود، در این صفحه ماه و سال انقضای کارت خود را انتخاب کنید.

مرحله سوم: ادامه کار با همراه کارت و انجام تراکنش

بعد از اضافه کردن کارت بانکی، آیکون‌های صفحه اصلی فعال می‌شود.

اپلیکیشن همراه کارتبا توجه به اینکه کارت کدام بانک را اضافه کرده‌اید، ممکن است بعضی از آیکون‌ها قعال نباشند. به عنوان مثال، در حال حاضر تنها امکان دریافت موجودی از کارت بانک آینده وجود دارد.

ارسال پول در همراه کارت به دو روش انجام می‌شود. ۱- کارت به کارت (در حال حاضر برای بانک‌های این لیست فعال است)، ۲- کارت به شبا (برای تمامی بانک‌های عضو شتاب امکان پذیر است)

 

برای یادگیری انجام انواع تراکنش‌ها در همراه کارت به صفحه راهنمای استفاده مراجعه کنید.

نظرات

  • دریا گفت:

    چرا وقتی میخوام موجودی نگاع کنم میگه با کدملی شما مطابقت ندارع.برنامه اصلن کدملی نخواست از من

    • همراه کارت گفت:

      برخی از بانک‌ها پیش از انجام تراکنش و در راستای افزایش امنیت، تطابق کد ملی صاحب کارت و صاحب سیم‌کارت را انجام می‌دهند. برای حل این مشکل باید سیم کارت مورد استفاده را به نام خود انتقال دهید.

  • علیرضا گفت:

    سلام چرا پس وقتی میخوام انتقال پول از کارت صادرات ب صادرات داشته باشم مینویسه کد فعال سازی از طرف بانک فرستاده شده وارد شود من عصر این انتقالو دارم انجام میدم ایا اگ صبح و در ساعت کاری بانک باشه انجام بدم کد فعال سازی برام فرستاده میشه ؟؟؟

    • همراه کارت گفت:

      سلام در صورتی که از کارت بانک صادرات استفاده می‌کنید، قابل توجه است که این بانک برای اولین کارت به کارت، برای صاحب کارت پیامک فعال‌سازی ارسال می‌کند. باید این کد را در همراه کارت وارد کنید. در صورت عدم ارسال آن با بانک مورد نظر تماس بگیرید.

  • محسن. گفت:

    آقا ما کدی رو ک بانک فرستاده وارد میکنیم میگه اشتباهه

  • Amir گفت:

    سلام چرا برای انتقال وجه کارت صادرات میگه کدی ک بانک فرستاده وارد کنید

    من کدی برام نفرستاده بانک

    • همراه کارت گفت:

      سلام در صورتی که از کارت بانک صادرات استفاده می‌کنید، قابل توجه است که این بانک برای اولین کارت به کارت، برای صاحب کارت پیامک فعال‌سازی ارسال می‌کند. باید این کد را در همراه کارت وارد کنید. در صورت عدم ارسال آن با بانک مورد نظر تماس بگیرید.

  • مائده گفت:

    سلام چرا برای ارسال پول هیچ کدی نمیاد ب گوشی؟

    • همراه کارت گفت:

      سلام در صورتی که از کارت بانک صادرات استفاده می‌کنید، قابل توجه است که این بانک برای اولین کارت به کارت، برای صاحب کارت پیامک فعال‌سازی ارسال می‌کند. باید این کد را در همراه کارت وارد کنید. در صورت عدم ارسال آن با بانک مورد نظر تماس بگیرید.

  • الی گفت:

    چرا وقتی میخوام انتقال وجه بدم مینویسه کد ملی و شماره موبایل مطابقت نداره ینی چی؟؟

    • همراه کارت گفت:

      سلام برخی از بانک‌ها پیش از انجام تراکنش و در راستای افزایش امنیت، تطابق کد ملی صاحب کارت و صاحب سیم‌کارت را انجام می‌دهند. برای حل این مشکل باید سیم کارت مورد استفاده را به نام خود انتقال دهید.

  • Saharnaz گفت:

    سلام من زدم رمز پویا اما مدام خطا میزنه تو عالر بانک رمز پویامم فعال کردم

  • نسترن گفت:

    سلام من وقتي با كارت صادراتم ميخوام پول كارت به كارت كنم پيامي كه مياد اينه كه كد فعال سازي ارسال شده توسط بانك را وارد كنيد. اين كد رو از كجا بايد بگيرم چون براي بقيه كارتايي كه تو همراه كارتم دارم اين پيام رو نمياره و راحت كارت به كارت ميكنم

    • همراه کارت گفت:

      در صورتی که از کارت بانک صادرات استفاده می‌کنید، قابل توجه است که این بانک برای اولین کارت به کارت، برای صاحب کارت پیامک فعال‌سازی ارسال می‌کند. باید این کد را در همراه کارت وارد کنید. در صورت عدم ارسال آن با بانک مورد نظر تماس بگیرید.

  • سعید گفت:

    سلام من رفتم تو تنظیمات همراه کارت و حذف شد کارت ها که ذخیره کردم بعد دوباره ذخیره کروم کیف پول موجودی ش حذف شده میخواستم بدونم چرا؟

  • سعید محرابی گفت:

    سسلام من یکبار برنامه همراه کارت رو حذف و نصب کردم موجودی کیف پول م رفت

دیدگاه خود را اضافه کنید :

نام و ایمیل اختیاری است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *