سوالات متداول

  • منظور از سوییچ (سوئیچ) کارت فعال نیست چیست؟
    • این پیغام خطا در دو حالت نمایش داده می‌شود:
      1. سامانه‌های مرتبط با بانک صادر کننده کارت خاموش شده باشند یا ارتباط آن‌ها در شبکه قطع شده باشد.
      2. سوئیچ (سوییچ) بانک صادر کننده کارت در زمان مناسب قادر به پاسخگویی به تراکنش را نداشته باشند.
      در این حالت بهتر چند دقیقه بعد دوباره تراکنش مورد نظر خود را تکرار نمایید.
  • انتقال پول انجام دادم، پول از کارت من کم شده ولی به کارت مقصد واریز نشده، چرا؟ چیکار کنم؟
    • در این حالت به اصطلاح می‌گویند "مغایرت" پیش آمده است. ابتدا چند ساعتی صبر نمایید احتمالاً پول به دلیل آنکه به کارت مقصد واریز نشده است به کارت شما بازگردد. در صورتیکه پس از گذشت ۷۲ ساعت پول به حساب شما بازنگشت می‌توانید از ۳ طریق رفع این مغایرت را پیگیری نمایید:
      1. مراجعه به بانک صادر کننده کارت شما
      2. تماس با امداد مشتریان همراه کارت (شماره تماس آن در اپلیکیشن همراه کارت و در قسمت "تماس با ما" در همین وب سایت موجود است)
      3. مراجعه به نشانی اینترنتی EmdadShetab.cbi.ir
      سامانه امداد شتاب متعلق به بانک مرکزی می‌باشد. از طریق آن می‌توانید مغایرت‌های پیش آمده در انتقال وجه و خریدهای اینترنتی خود را پیگیری نمایید.توجه: لطفاً قبل از هر اقدامی از عدم واریز پول به کارت مقصد اطمینان حاصل نمایید.
  • در همراه کارت میشه از مبدا صادرات کارت به کارت کرد؟
  • کارت به کارت با اَپ یعنی چی؟ یکی از دوستانم خواسته است “کارت به کارت با اَپ” انجام دهم، منظورش چیست؟
    • منظور انجام کارت به کارت از طریق اَپ موبایل می‌باشد. با نصب اپ همراه کارت می‌توانید، کارت به کارت کنید. پس از نصب همراه کارت، وارد آن شوید. سپس کارت بانکی خود را تعریف کنید و کارت به کارت خود را انجام دهید. بنابراین برای "کارت به کارت با اَپ" می‌توانید از اپلیکیشن همراه کارت استفاده کنید.
  • چطور قبض همراه اول را پرداخت کنم؟
    • وارد اپلیکیشن شده و «استعلام قبض» را بزنید. گزینه «قبض موبایل» را بزنید، سپس شماره موبایل خود را وارد کنید. بعد از زدن «استعلام قبض»، قبض میان دوره و پایان دوره نمایش داده می‌شود که با انتخاب یکی از این دو گزینه اقدام به پرداخت قبض خود خواهید کرد.