راهنمای کارت به کارت با همراه کارت

کارت به کارت با همراه کارت بسیار ساده و سریع است. علاوه بر کارت به کارت عادی، این قابلیت نیز وجود دارد که بدون داشتن شماره کارت مقصد، کارت به کارت کنید. برای این کار کافیست فرد مورد نظر را از مخاطبین گوشی خود انتخاب کنید. در ادامه قصد داریم طریقه کارت به کارت با همراه کارت را توضیح دهیم.

 

لازم به ذکر است که سقف کارت به کارت هر بانک، توسط خود بانک تعیین می‌شود. برای مشاهده بانک‌های فعال در همراه کارت و سقف روزانه کارت به کارت هر بانک در یک شبانه روز به لینک زیر مراجعه کنید:

 

سقف کارت به کارت

کارت به کارت با همراه کارت

راهنمای انتقال وجه کارت به کارت به صورت مرحله به مرحله به شرح زیر است:

1- در صفحه اصلی همراه کارت، کارت مبدا (کارتی که قصد جابجایی پول از آن را دارید) را با گردش در میان کارت‌های خود انتخاب کنید. سپس گزینه «کارت به کارت» را لمس کنید.

انتخاب گزینه "کارت به کارت"

2- در نیم‌صفحه باز شده، شماره کارت مقصد (کارتی که قصد دارید برای آن پول واریز کنید) و مبلغ موردنظر خود را وارد کنید.

ورود کارت بانکی مقصد و مبلغ

3- برای راحتی کار می‌توانید با استفاده از 3 روش زیر کارت مقصد را وارد کنید:

 

  • لمس قسمت «کارت مقصد» و وارد کردن شماره کارت مقصد از طریق کیبورد

در این روش، بایستی شماره کارت مقصد را در فیلد مربوطه به صورت دستی وارد کنید.

 

  • کارت به کارت به مخاطبین گوشی با لمس آیکون آدمک

در این روش نیازی به دانستن شماره کارت مقصد و ورود دستی آن نیست و به سادگی می توانید فرد مورد نظر جهت ارسال پول را از میان مخاطبین انتخاب کنید. به علاوه، در این صفحه می‌توانید از میان کارت‌های مقصدی که قبلا ذخیره کرده‌اید یکی را انتخاب کنید.

کارت به کارت به مخاطبین در همراه کارت

  • اسکن کارت مقصد با دوربین گوشی

در صورتی که کارت بانکی مقصد را در اختیار داشته باشید، با لمس دکمه «اسکن کارت مقصد با دوربین» شماره کارت مقصد به طور خودکار وارد می‌شود.

 

4- پس از انتخاب کارت مقصد، مبلغ  را وارد کرده و سپس دکمه «ادامه» را لمس کنید.

 

5- در قسمت «تایید کارت به کارت»، اطلاعات تراکنش کارت به کارت نمایش داده می‌شود. در صورت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده، گزینه «ادامه» را لمس کنید. همچنین با انتخاب تیک «افزودن به لیست کارت‌های مقصد»، می‌توانید اطلاعات کارت مقصد را ذخیره کنید.

ذخیره کارت بانکی مقصد

6- در مرحله بعد باید رمز دوم و CVV2 (شناسه ۴ یا ۳ رقمی حک شده بر روی کارت) را وارد کنید.

ورود رمز دوم و cvv2

7- در نهایت، رسید تراکنش که حاوی اطلاعات وضعیت نهایی تراکنش است نمایش داده می‌شود.

رسید تراکنش کارت به کارت

لازم به ذکر است که کارمزد کارت به کارت توسط شبکه شتاب کسر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

 

کارمزد کارت به کارت

وضعیت نهایی یکی از سه حالت زیر است:

۱- موفق: رسیدی با زمینه سبز رنگ که نشان دهنده انجام موفقیت آمیز تراکنش است.

۲- ناموفق: رسیدی با زمینه قرمز رنگ که نشان ‌دهنده عدم موفقیت در انجام تراکنش است. تراکنش ممکن است به دلایل مختلفی مانند کافی نبودن موجودی کارت، ورود رمز اشتباه و … انجام نشود.

۳- نامشخص: رسیدی با زمینه خاکستری که نشان دهنده نامعلوم بودن وضعیت تراکنش است. دراین حالت، پیش از انجام مجدد تراکنش حتما بررسی کنید که مبلغی از حساب شما کسر نشده باشد.

نظرات

  • حیدرپور72ساله گفت:

    سلام ازکارت ملت خودم به کارت صادرات خودم 1200000ت کارت به کارت کردم ازحساب کارت ملت کم شداما رسیدکارت به کارت تراکنش نیامده؟

    • همراه کارت گفت:

      سلام لطفاً جهت بررسی و راهنمایی با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02191020009) تماس بگیرید.

  • اوا گفت:

    چرا بيشتر از ١٠٠ تومان نميشه انتقال داد

    • همراه کارت گفت:

      دوست عزیز، در برخی از بانک ها برای انتقال مبالغ کمتر از 100 هزار تومان هم رمز دوم و هم رمز پویا کارایی دارد ولی انتقال مبالغ بیش تر از 100 هزار تومان فقط رمز پویا کارایی دارد.

  • محمودرضا گفت:

    سلام .بنده برا دختر ۶سالم حساب باز کردم از انجا که به سن قانونی نرسیده سیم کارت به نامش نمیزنن.الان برا انتقال پول با حساب دخترم خطای کدملی به نام صاحب سیم کارت نیست میزنه .به بانک هم مراجعه کردم مشکل حل نکردن .باید چه کنم

    • همراه کارت گفت:

      سلام کاربرگرامی، این قانون به دستور پلیس فتا برای تمامی اپلیکیشن های پرداخت با هدف افزایش امنیت شما، در تراکنش های کارت به کارت لحاظ شده است و همراه کارت امکان تغییر آن را ندارد.فقط باید کد ملی صاحب کارت مبدا با کد ملی مالک سیم کارت یکسان باشد، در صورت عدم تطابق تراکنش مورد نظر انجام نمی شود.

  • ناصر درکی گفت:

    برای رمز دوم هیچ sms از بانک شهر ارسال نمیگردد….
    علت چیست؟

    • همراه کارت گفت:

      سلام دوست عزیز، لطفا از بانک مورد نظر پیگیری کنید ارسال رمز دوم پویا از سوی بانک انجام می شود و همراه کارت نقشی در ارسال آن ندارد.

  • حمید گفت:

    باسلام چراتنظیمات توهمراه..غیب شده زبان روترکی کردم حالاهرکارمیکنم تنظیمات ظاهرنمیشه تادوباره تغییرزبان بدم لطفااگه بازنمیگین تماس بگیرراهی جلودارم بگذارید

    • همراه کارت گفت:

      سلام لطفاً جهت راهنمایی با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02191020009) تماس بگیرید.

    • محمد گفت:

      سلام وقتتون بخیر. ببخشید من میخواستم برای فردی هزینه ای رو واریز کنم و خطای کارت مقصد در همراه کارت مسدود شده است نمایش داده شد. میخواستم بدونم معنی این خطا چیه و اینکه ممکنه کارت مقصد به دلیل شکایت یا انجام تراکنش های جعلی مسدود شده باشه؟ اگر راهنمایی بفرمایید ممنون میشم.

      • همراه کارت گفت:

        سلام بله، لطفا برای مشخص شدن مشکل پیش آمده و رفع آن، با شماره ما (02191020009) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  • مهدي گفت:

    سلام من خواستم براي يكي از دوستان مبلغ 200 هزار تومان را كارت به كارت بكنم ولي به دليل محدوديت مبلغ مجبور به ارسال كردن دو وجه 100 هزار توماني شدم
    100 هزار تومان اول واريز شد ولي هر كاري كردم 100 هزارتومان دوم واريز نشد و مجبور شدم تا فرداش صبر كنم تا واريز بشه
    آيا راهي هست كه به اين مشكل بر نخورم و بتونم پشت سر هم چند بار كارت به كارت كنم با يك نفر؟
    منتظر راهنمايي شما هستم.

    • همراه کارت گفت:

      سلام دوست عزیز، برای انتقال مبالغ کمتر از 100 هزار تومان هم رمز دوم و هم رمز پویا کارایی دارد ولی برای انتقال مبالغ بیش تر از 100 هزار تومان فقط رمز پویا کارایی دارد.

  • محمد گفت:

    سلام .قبلا کارت کسانی که واسشون پول میریختم و سیو میکردم تو حافظه همراه کارت بوده اما الان دیگه همچین گزینه ای نیست و هر بار باید بصورت دستی شماره کارت وارد کنم؟بعد اینکه میزنین نام و ایمیل اختیاریست اما تا پر نکنم جای خالی رو ارسال نمیشه؟

  • علی مهرپور گفت:

    سلام.چرا من نمیتونم باهر بانکی از این برنامه شارژ بخرم و کارت به کارت میشه کرد ولی شارژ نمیشه خرید و لطفا درستش کنید و پدرم رو دراورده و رسیدگی کنید زودتر و منتظر جوابم

    • همراه کارت گفت:

      سلام لطفا برای مشخص شدن مشکل پیش آمده و رفع آن، با شماره ما (02191020009) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

دیدگاه خود را اضافه کنید :

نام و ایمیل اختیاری است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *