
اقدامات همراه کارت برای افزایش امنیت کاربران

یکی از مهمترین مسائل و دغدغه اکثر مردم در استفاده از برنامه های مالی و بانکی، اطمینان از امنیت آنهاست. برای این منظور، تیم همراه کارت همواره برای افزایش امنیت اپلیکیشن خود در حال تلاش است.
همراه کارت یک اپلیکیشن پرداخت آنلاین است که در حال حاضر با اکثر بانکهای مطرح کشور (مانند بانک ملی، ملت، کشاورزی، تجارت و …) طرف قرارداد است. امنیت اپلیکیشن همراه کارت بارها توسط بانکها مورد بررسی قرار گرفته است. در واقع هر بانک برای ارائه سرویس انتقال وجه خود به همراه کارت یکبار امنیت اپلیکیشن را بررسی میکند.
اپلیکیشن همراه کارت متعلق به شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا بوده که تحت نظارت بانک آینده فعالیت نموده و جز شرکتهای پرداختیار مجاز به انجام فعالیت در شبکه شاپرک است. برای مشاهده این فهرست میتوانید به صفحه مربوطه در وبسایت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) مراجعه کنید.
اقدامات همراه کارت برای حفظ و افزایش امنیت
تمامی موارد امنیتی، طبق قوانین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اپلیکیشن همراه کارت پیادهسازی شده است. در ادامه راهکارهای همراه کارت برای حفظ و افزایش امنیت کاربران را شرح خواهیم داد.
1- رمز یکبار مصرف ورود
اگر از حساب کاربری خود خارج شوید، برای ورود مجدد باید رمز یکبار مصرف ورود را از طریق پیامک دریافت کنید. اینکار برای این است که کسی با دانستن شماره موبایل شما نتواند از حساب کاربری شما سوءاستفاده کند.
2- رمز ورود به اپلیکیشن
رمز ورود برای این است که کسی نتواند به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کند، بنابراین این رمز را در اختیار کسی قرار ندهید. شما میتوانید یک رمز عبور 4 رقمی برای ورود به اپلیکیشن تعریف کرده یا به جای آن از سنسور اثر انگشت یا تشخیص چهره استفاده کنید.
3- احراز هویت در صورت فراموشی رمز
اگر رمز ورود خود را فراموش کردهاید، میتوانید از گزینه فراموشی رمز عبور استفاده کنید. این قابلیت براساس شماره کارت یا کد ملی، احراز هویت را انجام میدهد تا کسی نتواند از آن سوءاستفاده کند.
4- احراز هویت هنگام ورود بر روی دستگاه جدید
اگر بخواهید بر روی یک گوشی جدید وارد حساب کاربری خود شوید، علاوه بر دریافت رمز یکبار مصرف ورود، باید فرآیند احراز هویت براساس شماره کارت یا کد ملی را هم انجام بدهید. اینکار برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شماست.
5- منوی دستگاههای فعال
از طریق منوی دستگاههای فعال در بخش تنظیمات، میتوانید ببینید که حساب کاربری شما بر روی چه گوشیهایی فعال است. بنابراین اگر با مورد مشکوکی روبهرو شدید، میتوانید دسترسی آن را قطع کنید.
6- ذخیره نکردن رمز دوم و CVV2
همچنین رمز دوم کارت بانکی و CVV2 در هر بار استفاده از کاربر پرسیده شده و برای جلوگیری از هر گونه خطر امنیتی، در دیتابیس همراه کارت ذخیره نمیشود.
امنیت اپلیکیشن همراه کارت توسط شرکتهای معتبر مورد بررسی و تأیید قرار گرفته است. براساس توافقات انجام شده با بانکها امنیت همراه کارت به صورت سالیانه مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آن به بانک ارائه میگردد. همچنین همراه کارت برای بالابردن امنیت اپلیکیشن خود مطابق بخشنامههای بانک مرکزی و پلیس فتا تغییراتی را انجام داده است.
انطباق همراه کارت با موارد اعلام شده در این بخشنامهها برای اطمینان از جابجایی امن اطلاعات کاربران بین تلفن همراه و بانکها همواره مهم بوده است. لذا تیم فنی و توسعه همراه کارت به صورت دورهای در حال بررسی موراد امنیتی برای تضمین امنیت اپلیکیشن هستند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد میکنیم مطلب «برای حفظ امنیت حساب و کارت بانکی خود چه کنیم؟» را مطالعه کنید.
یکم اردیبهشت از طریق همراه کارت ،مبلغ دو میلیون و صد هزار تومان کارت به کارت کردم. از کارت من (بانک صادرات)کم شد ولی انتقال به کارت کارآفرین ( کارت مقصد)موفقیت آمیز نبود.در تاریخ ششم مرداد با ارایه پرینت حسابی که از بانک گرفته بودم مورد من در همراه کارت ثبت و قول داده شد که پیگیری شده و تماس می گیرند.تا این تاریخ و با وجود اینکه چندین بار خودم تماس گرفته و پیگیر شدم ولی هر بار یکی از کارکنان محترم جوابگو بوده و باز همان قول تکراری که مورد شما جزو موارد اضطراری قرار دادم و به زودی تماس گرفته می شود. راهنمایی بفرمایید کی و چگونه این مشکل حل می شود.
دوست عزیز، برای رفع مشکل پیش اومده برای شما به اطلاعات بیشتری نیاز داریم. لطفا در صورت امکان با پشتیبانی (02191020009 ) تماس بگیرید و این اطلاعات را در اختیار ما قرار بدید.
با سلام همچین مشکلی هم برای من پیش آمد ، کارت رو حذف کردم و دوباره ثبت نمودم و مراحل احراز هویت را انجام دادم ولی مشکلم حل نشد
سلام لطفا مشکلتون رو دقیق تر توضیح بدید یا با ما تماس بگیرید.
سلام
در هنگام کارت به کارت کردن پیام میده ارسال پول انجام نشد. با این خطا :
^^ خطای امنیتی در شبکه شاپرک ^^
خیلی متشکرم
شکرابی
سلام دوست عزیز لطفا کارتتون رو حذف کنید، مجددا ثبت کنید و مراحل احرازهویت رو انجام بدید.
عالی ممنونم به نوبه خودم واز زحمات بی دریغتان سپاس گذارم
سپاس از همراهی شما
سلام
با وجودی که مبالغ کم را از این طریق جابجا میکنم اما. مدتی است ک از این برنامه نمیتوانم استفاده کنم در هنگام کارت ب کارت مرتب میره خطا کد۱۰۱۲۹ ولی برای سایر کارها قشنگ کار میده
سلام لطفا متن خطارو بنویسید تا دقیق تر راهنمایی کنیم
سلام بخش احراز هویت در شاپرک اضافه شده به قسمت کارت به کارت من. ولی نه روی دستگاه جدید باز کردم و نه هیچی . یکدفعه اومده. انجام بدم؟ مطمئنه؟؟
سلام بله مشکلی نیست
سلام من مراحل پرداخت کارت به کارت که انجام میدم درنهایت خطا میده مشکل در احراز هویت .
ولی برای پرداخت قبض ها هیچ خطایی نمیده چراا؟؟
لطفا برای مشخص شدن مشکل پیش آمده برای شما و رفع آن، با شماره ما (02191020009) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.