یکی از مهمترین مسائل و دغدغه اکثر مردم در استفاده از برنامه های مالی و بانکی، اطمینان از امنیت آنهاست. برای این منظور، تیم همراه کارت همواره برای افزایش امنیت اپلیکیشن خود در حال تلاش است.
همراه کارت یک اپلیکیشن پرداخت آنلاین است که در حال حاضر با اکثر بانکهای مطرح کشور (مانند بانک ملی، ملت، کشاورزی، تجارت و …) طرف قرارداد است. امنیت اپلیکیشن همراه کارت بارها توسط بانکها مورد بررسی قرار گرفته است. در واقع هر بانک برای ارائه سرویس انتقال وجه خود به همراه کارت یکبار امنیت اپلیکیشن را بررسی میکند.
اپلیکیشن همراه کارت متعلق به شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا بوده که تحت نظارت بانک آینده فعالیت نموده و جز شرکتهای پرداختیار مجاز به انجام فعالیت در شبکه شاپرک است. برای مشاهده این فهرست میتوانید به صفحه مربوطه در وبسایت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) مراجعه کنید.
اقدامات همراه کارت برای حفظ و افزایش امنیت
تمامی موارد امنیتی، طبق قوانین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اپلیکیشن همراه کارت پیادهسازی شده است. در ادامه راهکارهای همراه کارت برای حفظ و افزایش امنیت کاربران را شرح خواهیم داد.
1- رمز یکبار مصرف ورود
اگر از حساب کاربری خود خارج شوید، برای ورود مجدد باید رمز یکبار مصرف ورود را از طریق پیامک دریافت کنید. اینکار برای این است که کسی با دانستن شماره موبایل شما نتواند از حساب کاربری شما سوءاستفاده کند.
2- رمز ورود به اپلیکیشن
رمز ورود برای این است که کسی نتواند به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کند، بنابراین این رمز را در اختیار کسی قرار ندهید. شما میتوانید یک رمز عبور 4 رقمی برای ورود به اپلیکیشن تعریف کرده یا به جای آن از سنسور اثر انگشت یا تشخیص چهره استفاده کنید.
3- احراز هویت در صورت فراموشی رمز
اگر رمز ورود خود را فراموش کردهاید، میتوانید از گزینه فراموشی رمز عبور استفاده کنید. این قابلیت براساس شماره کارت یا کد ملی، احراز هویت را انجام میدهد تا کسی نتواند از آن سوءاستفاده کند.
4- احراز هویت هنگام ورود بر روی دستگاه جدید
اگر بخواهید بر روی یک گوشی جدید وارد حساب کاربری خود شوید، علاوه بر دریافت رمز یکبار مصرف ورود، باید فرآیند احراز هویت براساس شماره کارت یا کد ملی را هم انجام بدهید. اینکار برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شماست.
5- منوی دستگاههای فعال
از طریق منوی دستگاههای فعال در بخش تنظیمات، میتوانید ببینید که حساب کاربری شما بر روی چه گوشیهایی فعال است. بنابراین اگر با مورد مشکوکی روبهرو شدید، میتوانید دسترسی آن را قطع کنید.
6- ذخیره نکردن رمز دوم و CVV2
همچنین رمز دوم کارت بانکی و CVV2 در هر بار استفاده از کاربر پرسیده شده و برای جلوگیری از هر گونه خطر امنیتی، در دیتابیس همراه کارت ذخیره نمیشود.
امنیت اپلیکیشن همراه کارت توسط شرکتهای معتبر مورد بررسی و تأیید قرار گرفته است. براساس توافقات انجام شده با بانکها امنیت همراه کارت به صورت سالیانه مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آن به بانک ارائه میگردد. همچنین همراه کارت برای بالابردن امنیت اپلیکیشن خود مطابق بخشنامههای بانک مرکزی و پلیس فتا تغییراتی را انجام داده است.
انطباق همراه کارت با موارد اعلام شده در این بخشنامهها برای اطمینان از جابجایی امن اطلاعات کاربران بین تلفن همراه و بانکها همواره مهم بوده است. لذا تیم فنی و توسعه همراه کارت به صورت دورهای در حال بررسی موراد امنیتی برای تضمین امنیت اپلیکیشن هستند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد میکنیم مطلب «برای حفظ امنیت حساب و کارت بانکی خود چه کنیم؟» را مطالعه کنید.
نظرات
سلام بسیارعالی است ازمزایای آن استفاده میکنم
سلام چرا نمیتونم کارتم رو توی سامانه شاپرک ثبت کنم؟ مینویسه به بانک مراجعه کنید
سلام لطفا از بانکتون پیگیریی کنید.
سلام من کارت بانکیم مسکن هست ولی برای انجام کارت به کارت مراحلی که گفتین رو انجام میدم وآخر سر میزنه امکان ثبت کارت وجود ندارد واز کارت دیگری استفاده کنید…دلیلش چیه که کارت بانک مسکن ثبت نمیشه؟؟؟
لطفا برای مشخص شدن مشکل پیش آمده برای شما و رفع آن، با شماره ما (02191020009) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.
باید از کدوم قسمت کارتم رو در سامانه شاپرک ثبت کنم که هعی خطا احراز هویت بهم ندع!!
سلام لطفا همراه کارتتون رو بروزرسانی کنید گزینه احراز هویت براتون میاد.
مدت دو روز هست که نرم افزار شما توسط گوگل پلی به عنوان نرم افزار مخرب و جاسوسی شناسایی میشود و ما را مجبور میکند که نرم افزار را از روی گوشی پاک کنیم . خواهشمند است برای رفع این مشکل اقدام فرمایید . وگرنه همه مشتریان خود را از دست خواهید داد. با تشکر
کاربر گرامی همراه کارت
در صورت مشاهده پیام امنیتی روی نسخه نصب شده همراه کارت، لطفا اپلیکیشن را حذف و از گوگلپلی نصب کنید.
از نگرانی پیش آمده عذرخواهی میکنیم و از همراهی شما سپاسگزاریم.
https://zaya.io/y9uhh
سلام خسته نباشید گوشی بروزرسانی کردم میگه همراه کارت برای گوشیت مضر حذف نصف کن آیا درسته ممنون
سلام لطفاً جهت بررسی و راهنمایی با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02191020009) تماس بگیرید.
سلام من کارتم رو توی سامانه شاپرک ثبت کردم الان دیگ نمیتونم کارت به کارت کنم چجوری حلش کنم؟
لطفاً جهت بررسی و راهنمایی با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02191020009) تماس بگیرید.
کل اطلاعات رو درست میزنم برای برداشت از کیف پول ولی آخرش میگه با خطا مواجه شد صبور باشید
لطفا برای مشخص شدن مشکل پیش آمده و رفع آن، با شماره ما (02191020009) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.
امروز یکم آذر ماه همراه کارت میزنه بانک موقتا غیرفعال است برای هرکارتی قبلا اینجور نبود نسخه جدید خرابه با برنامه های دیگه کارت به کارت کردم
دوست عزیز اختلال موقتی بوده و رفع شده لطفا مجددا امتحان کنید.
سلام همراه کارت پشتیبان نداره؟؟
من تاریخ۲۱شهریور وتاریخ۳۰شهریور دوتا قبض جریمه رانندگی با همراه کارت پرداختم وتا امروز به راهنمایی رانندگی ابلغ نشده وهمچنان بدهکار محسوب میشم .چطوری می تونم پیگیری کنم.با سپاس
سلام جهت پیگیری لطفاً با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02191020009) تماس بگیرید.
سلام من امروز با اپلیکیشن همراه کارت پول کارت به کارت کردم پول از حسابم کم شد ولی تو همراه کارت نوشت که پول ارسال نشد
سلام لطفاً در صورتی که با مشکلی مواجه شدید با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02191020009) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.
دیدگاه خود را اضافه کنید :
نام و ایمیل اختیاری است.