امنیت اپلیکیشن همراه کارت

یکی از مهم‌ترین مسائل و دغدغه اکثر مردم در استفاده از برنامه های مالی و بانکی، اطمینان از امنیت آنهاست. برای این منظور، تیم همراه کارت همواره برای افزایش امنیت اپلیکیشن خود در حال تلاش است.

همراه کارت یک اپلیکیشن پرداخت آنلاین است که در حال حاضر با اکثر بانک‌های مطرح کشور (مانند بانک ملی، ملت، کشاورزی، تجارت و …) طرف قرارداد است. امنیت اپلیکیشن همراه کارت بارها توسط بانک‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. در واقع هر بانک برای ارائه سرویس انتقال وجه خود به همراه کارت یکبار امنیت اپلیکیشن را بررسی می‌کند.

اپلیکیشن همراه کارت متعلق به شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا بوده که تحت نظارت بانک آینده فعالیت نموده و جز شرکت­‌های پرداخت‌یار مجاز به انجام فعالیت در شبکه شاپرک است. برای مشاهده این فهرست می‌­توانید به صفحه مربوطه در وبسایت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) مراجعه کنید.

فهرست شرکت‌های پرداخت‌یار مجاز به انجام فعالیت در شبکه شاپرک

اقدامات همراه کارت برای حفظ امنیت

تمامی موارد امنیتی، طبق قوانین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اپلیکیشن همراه کارت پیاده سازی شده است. از جمله این موارد می‌­توان به الزام به وارد کردن رمز عبور چهار رقمی (یا استفاده از سنسور اثر انگشت یا تشخیص چهره) برای ورود به اپلیکیشن اشاره کرد.

همچنین رمز دوم کارت بانکی و CVV2 در هر بار استفاده از کاربر پرسیده شده و برای جلوگیری از هر گونه خطر امنیتی، در دیتابیس همراه کارت ذخیره نمی­‌شود. امنیت اپلیکیشن همراه کارت توسط شرکت‌های معتبر مورد بررسی و تأیید قرار گرفته است.

براساس توافقات انجام شده با بانک‌ها امنیت همراه کارت به صورت سالیانه مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آن به بانک ارائه می‌گردد. همچنین همراه کارت برای بالابردن امنیت اپلیکیشن خود مطابق بخشنامه‌های بانک مرکزی و پلیس فتا تغییراتی را انجام داده است.

انطباق همراه کارت با موارد اعلام شده در این بخشنامه‌ها برای اطمینان از جابجایی امن اطلاعات کاربران بین تلفن همراه و بانک‌ها همواره مهم بوده است. لذا تیم فنی و توسعه همراه کارت به صورت دوره‌ای در حال بررسی موراد امنیتی برای تضمین امنیت اپلیکیشن هستند.

 

امنیت اپلیکیشن همراه کارت

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مطلب «برای حفظ امنیت حساب و کارت بانکی خود چه کنیم؟» را مطالعه کنید.

 

نظرات

  • مسعود گفت:

    سلام
    من چند روز پیش قبض گاز خونمون رو با همین نرم افزار پرداخت کردم پول از حسابم کسر شد ولی پولی به حساب شرکت گاز واریز نشده است باید از کجا پیگیری کنم.
    ممنونم

    • همراه کارت گفت:

      سلام کاربر گرامی، برای رفع مشکل پیش آمده به اطلاعات بیشتری نیاز داریم. لطفا در صورت امکان با مرکزپاسخگویی همراه کارت (02191020009 ) تماس بگیرید و این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهید.

  • محمد نژاد گفت:

    سلام من هرچقدر کارت رو شمارشو وارد میکنم.کارت رو به همراه کارتم اضافه نمیکنه.ینی میزنه اضافه شد ولی توی صفحه نمیاره

    • همراه کارت گفت:

      سلام کاربر گرامی، برای رفع مشکل پیش آمده به اطلاعات بیشتری نیاز داریم. لطفا در صورت امکان با مرکزپاسخگویی همراه کارت (02191020009 ) تماس بگیرید و این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهید.

  • رویا آجورلو گفت:

    سلام.تو گزینهای کارت ب کارت میزنه کد ارسال شده توسط بانک منظورش کدوم کده!!؟

    • همراه کارت گفت:

      سلام در صورتی که از کارت بانک صادرات استفاده می‌کنید، قابل توجه است که این بانک برای اولین کارت به کارت، برای صاحب کارت پیامک فعال‌سازی ارسال می‌کند. باید این کد را در همراه کارت وارد کنید. در صورت عدم ارسال آن با بانک مورد نظر تماس بگیرید.

  • Ds گفت:

    تا چه مبلغی میتوان با همراه بانک انتقال داد

  • عباس ملکیانی مقدم پور گفت:

    سلام من نمیدونم چکارکنم

    • همراه کارت گفت:

      سلام لطفاً برای راهنمایی با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02127663320) تماس بگیرید.

  • Mehdi گفت:

    سلام.تو گزینهای کارت ب کارت میزنه کد ارسال شده توسط بانک منظورش کدوم کده!!؟

    • همراه کارت گفت:

      سلام در صورتی که از کارت بانک صادرات استفاده می‌کنید، قابل توجه است که این بانک برای اولین کارت به کارت، برای صاحب کارت پیامک فعال‌سازی ارسال می‌کند. باید این کد را در همراه کارت وارد کنید. در صورت عدم ارسال آن با بانک مورد نظر تماس بگیرید.

دیدگاه خود را اضافه کنید :

نام و ایمیل اختیاری است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *