راهنمای استعلام اعتبار سنجی بانکی و دانلود فایل pdf گزارش

در همراه کارت می‌توانید اقدام به اعتبار سنجی بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی کنید. تنها کافی است کد ملی شخص موردنظر را در اپلیکیشن وارد کنید. پس از استعلام رتبه اعتباری، می‌توانید فایل pdf آن را هم دانلود کنید. نسخه اندروید و ios اپلیکیشن همراه کارت را می‌توانید از لینک‌های زیر دانلود کنید:

 

 

رتبه اعتباری یا اعتبار بانکی چیست؟

رتبه اعتباری، معیاری از اعتبار افراد و شرکت‌هاست. این رتبه با استفاده از فرمول‌های استاندارد اعتبارسنجی به دست می‌آید و رابطه مستقیمی با فعالیت‌های قبلی فرد در بانک‌ها، موسسات اعتباری، بیمه‌ها، کارگزاری‌ها و … دارد. به عنوان مثال، پرداخت به موقع اقساط تسهیلات دریافتی، این رتبه را بهبود می‌دهد.

بانک‌ها و موسسات مالی و سایر نهادها، از شاخص اعتباری شما برای ارائه خدمات و تسهیلات استفاده می‌کنند.

 

نحوه استعلام گزارش اعتبار بانکی

با استفاده از اپلیکیشن همراه کارت به راحتی و با انجام چند مرحله می‌توانید گزارش اعتبار بانکی خود را استعلام کرده و حتی فایل pdf آن را دانلود کنید.

 

برای استعلام گزارش اعتبار بانکی خود از طریق همراه کارت، گزینه «اعتبارسنجی بانکی» در صفحه اصلی را انتخاب کنید:

اعتبارسنجی بانکی در همراه کارت

ابتدا لازم است تا در نیم‌صفحه باز شده کد ملی خود را وارد کرده و سپس گزینه «ارسال» را انتخاب کنید:

*توجه داشته باشید، در صورتی که قبلا کد ملی خود را در قسمت پروفایل اپلیکیشن همراه کارت ثبت کرده باشید، این مرحله به شما نمایش داده نمی‌شود.

ورود کد ملی برای دریافت گزارش اعتبار بانکی

 

* دقت کنید که کد ملی حتما باید مربوط به صاحب سیم‌کارت باشد و گزارش اعتباری صادر شده مربوط به این شخص خواهد بود.

 

در نیم‌صفحه بعد، قوانین و مقررات گزارش اعتبار بانکی به شما نمایش داده می‌شود. با بررسی قوانین و آگاهی از جزئیات این گزارش برای ادامه گزینه «استعلام» را لمس کنید:

استعلام گزارش اعتبار بانکی

هزینه‌های گزارش گیری که توسط نهاد‌های نظارتی کسر می‌گردد، در صفحه جدید به کاربر نمایش داده می‌شود. در صورت موافقت با پرداخت این هزینه، گزینه «پرداخت» را انتخاب نمایید:

نمایش هزینه گزارش اعتبار بانکی

با هدایت به صفحه پرداخت، کافیست اطلاعات امنیتی کارت بانکی خود را وارد نمایید و گزینه «تائید» را لمس کنید:

صفحه پرداخت

پس از پرداخت، رسید به شما نمایش داده می‌شود.

رسید پرداخت

پس از طی این مراحل، پیامکی حاوی لینک تایید شماره موبایل از سمت همراه کارت دریافت خواهید کرد:

پیامک حاوی لینک تایید شماره موبایل

با لمس لینک دریافتی، وارد صفحه زیر خواهید شد که بایستی کد تایید پیامک شده را در کادر مربوطه وارد و گزینه ارسال را انتخاب کنید.

ورود کد تایید

پس از طی این مراحل، می‌توانید گزارش اعتبار بانکی خود را مطالعه نموده یا با لمس گزینه pdf موجود در بالای صفحه، خروجی pdf آن را ذخیره نمایید:

مشاهده و دانلود فایل pdf گزارش اعتبار سنجی بانکی

علاوه بر این، در همراه کارت امکان خرید شارژ رایتل، همراه اول، ایرانسل، شاتل موبایل، خرید بسته اینترنت، پرداخت قبوض و کارت به کارت نیز فرآهم شده است.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 54 دیدگاه
  1. باسلام و احترام
    ببخشید من میخاستم بدونم که چرا کارت بانک آینده ی من چیزی بنام cvv2 رو نداره واصصصصلا روش پشتش توش(منظورم تو پاکتشه)هیـــــــچ کجاش عددی بعنوان cvv2 براش ثبت نشده…اصن من خودم شاتون زدم وقتی ک دیدم،الان حدود ۲هفته ایی هم میشه ک کارتم اومده اما من همچنان دارم دنباله cvv2 این کارت عجیب و غریب میگردم
    میشه لطفا بنده رو راهنمایی بفرمایید،ممنون میشم ازتون،ایام بکام

    1. دوست عزیز cvb2 روی تمامی کارت ها نوشته شده نه رو پاکتش

  2. هی میگه کارت مقصد صحیح نیست یا کارت مقصد مسدود میباشد
    میشه بگید چیکار کنم؟

    1. لطفاً جهت بررسی و راهنمایی با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02191020009) تماس بگیرید.

  3. چرا قسمت استعلام کار نمیکنه پول خوب میکنه ولی استعلام نمیده

    1. لطفاً جهت بررسی و راهنمایی با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02191020009) تماس بگیرید.

  4. سلام من در کارت به کارت به اینا روبه رو میشم
    1_خطا در اعتبار سنجی توکن
    2_بانک …قادر به پاسخگویی نیست
    میشه لطف بفرمایید توضیح بدید چگونه برطرف میشه

    1. سلام دوست عزیز اختلال موقتی بوده در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.

  5. سلام و درود چطور میتونم تارخ کارتم روو تمدید کنم مجدد

  6. درود وتحیات ویژه خدمت شما!
    من می خواهم تاریخ انقضا کارت بانکی خود را بدونم.

  7. باسلام. آیا قسمت بیمه بدنه و شخص ثالث در این برنامه هستش؟

  8. سلام ممنون ار برنامه خوبتون،ميخاستم كه همه امكانات در تصدى خود امور امكانات مشتركانشون در اين برنامه هست؟يا برنامهاى ديگه هم همينطور هستند؟در مورد بانك ملى صروى صحبتمرهست.بازم ممون

    1. سلام خدمات 32 بانک در همراه کارت امکان پذیر است.

  9. سلام من تابحال از هیچ بانکی وام نگرفتم و چک برگشتی ندارم .آیا اعتبار بانکی من Aاست؟

  10. با سلام . مبلغ ده هزار تومان از من کسر شد ولی گزارش نداد . پیغام میده که با خطا مواجه شده است .

    1. کاربر گرامی، برای رفع مشکل پیش آمده به اطلاعات بیشتری نیاز داریم. لطفا در صورت امکان با مرکزپاسخگویی همراه کارت (02127663320) تماس بگیرید و این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهید.

  11. من گزراش اعتبار سنجی بانکی رو زدم و مبلغ صد هزار تومان کسر کرد ولی لینک برام نیومد اون مبلغ هم برنگشت چکار کنم.

    1. لطفا برای مشخص شدن جزئیات بیشتر، با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02127663320) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  12. سلام من اعتبار سنجی بانکی رو زدم و مبلغ صد هزار تومان کسر کرد ولی لینک پیامک نشد. اون مبلغ هم برنگشت چکار کنم

    1. سلام لطفا برای مشخص شدن جزئیات بیشتر، با مرکز پاسخگویی همراه کارت (02127663320) تماس گرفته و ما را در جریان جزئیات قرار دهید.

  13. سلام گزارش هر ماه بروز ميشه ؟
    براي هر ماه بايد هزينه پرداخت بشه يا فقط يكبار؟
    ممنون

    1. سلام گزارش اعتبار بانکی هرماه بروزرسانی می شود و بایستی هزینه پرداخت شود.

  14. با سلام.
    اگر چک های برگشتی مون رو رفع سوء اثر کرده باشیم؛ چی.!؟
    و یا اگر در گذشته اقساط معوّقی داشتیم ولی بعداً تسویه کردیم» آیا اکنون روی رتبه اعتباری مون تأثیر منفی باقی مونده یا خیر..!؟

    1. با سلام.
      اگر گزارش اعتباریتون رو طی چند مرحله چک کنید با بازه ۱ ماهه این تغییرات رو متوجه بشید.

  15. توی دریافت ده گردش اگر ریز حساب هم گفته بشه کاربرد داره. من میخوام بدونم این کسر یا واریز از کجا بوده و بشه یادداشت هم گذاشت که بهترر

  16. در زمان درخواست تسهیلات از بانک ها، آنها استعلامی از بانک های دیگر مبنی بر عدم وجود چک برگشتی یا اقساط معوقه تسهیلات بانکی ،میگیرند و اگر شما قسط داده نشده یا چک برگشتی داشته باشید تا حل نکردن این مسیله تسهیلات به شما پرداخت نخواهد شد. آیا این اعتبار سنجی همین استهلام ذکر شده در بالاست؟

  17. خب من که خودم نمیخوام خودمو ارزیابی کنم، این استعلام زمانی میتونه کارامد باشه که من بتونم اونو درمورد دیگران مثلا مشتریام دریافت کنم که به نظرم امکانش برای عموم امکان نداره و فقط اطلاعاتو در اختیار افراد خاصی قرار میدن…

    1. خب شما میتوانید به مشتریانِ تون این روش رو پیشنهاد بدید و أزشون بخواید که اطلاعات رتبه اعتباری شون رو پس از دریافت در إختیار شما قرار دهند..

  18. سلام
    درکل این برنامه خیلی خوبه همین که میتونی هرجا یاهرموقعی از روز پول جابه جا کنی یادرخواست وجه از یکی داشته باش خیلی عالیه دستتون درد نکنه خیلی ممنون از سازنده این برنامه فقط اگه گزینه موجودی و ده گردش حساب هم فعال بشه خیلی عالی میشه.
    ممنون از لطفتون.???

    1. سلام. ممنون از نظرتون. گزینه دریافت موجودی هم به زودی فعال میشه.

  19. این هزینه با خدمات ارایه شده همخوانی ندارد.اتفاقا اعتبار سنجی باید جزء خدمات رایگان نهاد های مالی باشد.

    1. سلام. این هزینه توسط نهادهای نظارتی تعیین شده و همراه کارت نقشی در اون نداره

  20. سلام سامانه اعتبار سنجی ماهانه !!! ولی اعتبار سنجی بنده سه ماه گذشته می باشد ده هزار تومن هزینه پرداخت میشه ولی نه بروز رسانی می باشد و نه اطلاعات صحیح !! اعتبار سنجی ای که در این اوضاع نابسامان اقتصادی فقط برای مردم فشار اقتصادی بیش‌تر را به دنبال دارد !!

    1. سلام. اگه اعتبار سنجیتون به روز نیست با پشتیبانی تماس بگیرید. (۰۲۱۲۷۶۶۳۳۲۰)

  21. سلام وقت بخیر وخسته نباشید ب تیم همراه بانک
    دوستان من برنامه رو نصب کردم قسمت اسکنر باز میشه اما کارت رو اسکن نمکینه اگ امکانش هست میشه توضیح بدید
    ممنونم
    فرامرزی

    1. سلام. شاید به هر دلیلی اسکنر با مدل گوشی شما مطابقت نداره. لطفا با پشتیبانی تماس بگیرید تا این موضوع بررسی بشه (۰۲۱۲۷۶۶۳۳۲۰)

  22. سلام وقت بخیر وخسته نباشید ب تیم همراه بانک
    دوستان من برنامه رو نصب کردم قسمت اسکنر باز میشه اما کارت رو اسکن نمکینه اگ امکانش هست میشه توضیح بدید
    ممنونم
    فرامرزی

    1. سلام لطفاً با پشتیبانی (۰۲۱۲۷۶۶۳۳۲۰) تماس گرفته تا موضوع مربوطه مورد بررسی قرارگیرد.

  23. هزینه استعلام از نهادهای نظارتی ۱۰ هزار تومان ؟؟؟
    مگر شق القمر می‌کنند آن هم اگر درست و صحیح خروجی بدهند
    اطلاعات کاربر را با دیتابیسشان منطبق می‌کنند

    1. سلام
      اطلاعات ذکر شده در گزارش اعتباری تماماً توسط شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایرانیان و بر اساس داده‌های موجود در بانک‌های کشور و تحت نظارت بانک مرکزی می‌باشد. لذا در زمینه صحت اطلاعات مسئولیتی متوجه همراه کارت نمی‌باشد. با این وجود این موارد به معنی صحت صد در صدی گزارش نیست. در صورتی که تصور می‌کنید در گزارش شما خطایی وجود دارد می‌توانید از طریق تماس با مرکز پشتیبانی مشتریان مطرح کنید. لازم به ذکر است هزینه سرویس‌های ارائه شده به مشتری طبق قوانین بالادستی تصویب شده می‌باشد و همراه کارت در روند قیمت گذاری دخالتی ندارد.

  24. سلام بنده یکبار هزینه هم واریز کردم ولی ظرف ۲۴ ساعت که هیچ تا امروز هم اعتبار سنجی اعلام نشده است لطفا با توجه به واریزی ۱۰۰۰۰۰ ریالی بنده پیگیری بفرمایید

    1. سلام
      لطفا از طریق تماس با پشتیبانی (۰۲۱۲۷۶۶۳۳۲۰) جزئیات تراکنش را اعلام بفرمایید.

  25. این گزارش به چه دردی میخوره ؟ برای اطلاع شخص هست فقط یا جای دیگری نیاز میشود ؟

    1. سلام
      در حقیقت، گزارش اعتباری، معرفی نامه ای است که عملکرد اعتباری شخص و پایبندی او به ایفای تعهدات مالی خود را نشان می دهد. به همین دلیل وقتی این شخص برای دریافت تسهیلات به شعبه بانک مراجعه کند، متصدی شعبه با دریافت و ارزیابی رتبه اعتباری او متوجه خواهد شد این شخص تا چه میزان به تعهداتش پایبند بوده است؛
      یک شرکت بیمه می تواند به همین گونه، میزان ریسک پذیری قرارداد جدید را ارزیابی کند؛
      یک شرکت پیمانکاری می تواند از طریق این داده، شمایی کلی از رفتار مالی متقاضیان همکاری را به دست آورد؛
      یک شرکت ارائه دهنده خدمات لیزینگ همچنین می تواند از رتبه اعتباری متقاضیان، دورنمای ارائه خدمات به آن ها را به دست آورد؛

    1. سلام
      به ازای هر درخواست در هر روز یکبار نیاز به پرداخت کارمزد می باشد ولی این گزارش به صورت ماهانه بروزرسانی می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *