سوالات متداول

  • آیا امکان انتقال وجه کارت به کارت به کارت‌های مجازی در همراه کارت وجود دارد؟
    • بله.
  • منظور از سوییچ (سوئیچ) کارت فعال نیست چیست؟
    • این پیغام خطا در دو حالت نمایش داده می‌شود:
      1. سامانه‌های مرتبط با بانک صادر کننده کارت خاموش شده باشند یا ارتباط آن‌ها در شبکه قطع شده باشد.
      2. سوئیچ (سوییچ) بانک صادر کننده کارت در زمان مناسب قادر به پاسخگویی به تراکنش را نداشته باشند.
      در این حالت بهتر چند دقیقه بعد دوباره تراکنش مورد نظر خود را تکرار نمایید.
  • انتقال پول انجام دادم، پول از کارت من کم شده ولی به کارت مقصد واریز نشده، چرا؟ چیکار کنم؟
    • در این حالت به اصطلاح می‌گویند "مغایرت" پیش آمده است. ابتدا چند ساعتی صبر نمایید احتمالاً پول به دلیل آنکه به کارت مقصد واریز نشده است به کارت شما بازگردد. در صورتیکه پس از گذشت ۷۲ ساعت پول به حساب شما بازنگشت می‌توانید از ۳ طریق رفع این مغایرت را پیگیری نمایید:
      1. مراجعه به بانک صادر کننده کارت شما
      2. تماس با امداد مشتریان همراه کارت (شماره تماس آن در اپلیکیشن همراه کارت و در قسمت "تماس با ما" در همین وب سایت موجود است)
      3. مراجعه به نشانی اینترنتی EmdadShetab.cbi.ir
      سامانه امداد شتاب متعلق به بانک مرکزی می‌باشد. از طریق آن می‌توانید مغایرت‌های پیش آمده در انتقال وجه و خریدهای اینترنتی خود را پیگیری نمایید. توجه: لطفاً قبل از هر اقدامی از عدم واریز پول به کارت مقصد اطمینان حاصل نمایید.