سوالات متداول

  • منظور از نسخه جدید همراه کارت کدام نسخه (Version) است؟
    • نسخه 3.x.x یا به اختصار 3 به عنوان نسخه جدید در نظر گرفته می‌شود و نسخه قدیم همراه کارت 2.4.7 بوده‌است.
  • همراه کارت نسخه 3 را از کجا دانلود کنم؟
      • از طریق سایت http://hamrahcard.ir/
      • همچنین برنامه بازار و play store برای گوشی های اندورید (Google Play)
      • کافه بازار برای گوشی های اندروید
  • برای نصب نسخه جدید (3.x.x) همراه کارت چه باید کرد؟
    • کلیه کاربران می توانند با توجه به نوع سیستم عامل تلفن همراه خود (Android، iOS)، فایل برنامه همراه کارت را از وب سایت همراه کارت به نشانی  hamrahcard.irدریافت نموده و نصب نمایند. (پیشنهاد می‌شود قبل از نصب حتماً راهنمای نصب را مطالعه نمایید.) کاربران اندروید می‌توانند نسخه جدید (3.x.x) را از کافه بازار و Google Play دانلود نمایند. کاربران آیفون فعلا فقط از طریق وب سایت همراه کارت می‌توانند این نرم افزار را روی دستگاه‌های خود نصب نمایند. همچنین قبل از نصب از شارژ بودن اعتبار سیم کارت خود اطمینان حاصل نمایید. سپس شماره همراه خود را در همراه کارت وارد می‌کنید، پس از آن کدی به عنوان کد تأییدیه از طریق پیامک دریافت خواهید نمود که باید آن را در همراه کارت وارد نمایید. (همراه کارت به صورت خودکار باید آن را تشخیص دهد، اگر تشخیص نداد آن را به صورت دستی در همراه کارت وارد نمایید.) پس از تایید شدن کد تأییدیه توسط همراه کارت، باید یک کد 4 رقمی به عنوان رمز ورود به همراه کارت برای خود انتخاب نمایید. عملیات نصب تکمیل شده است و می‌توانید از همراه کارت استفاده نمایید.
  • هنگام نصب برنامه با مشکل مواجه شده‌ام و دانلود برنامه یا تبادل کلید (کد تأییدیه) برایم انجام نمی‌شود؟
    • بررسی کنید و مطمئن شوید که سرعت اینترنت شما مناسب باشد. از اینترنت خط خود استفاده می‌کنید یا WIFI؟ بررسی نمایید و مطمئن شوید سیم کارت شما اعتبار کافی داشته باشد. یک پیامک بدون متن به 20004001111 بفرستد اگر پیامک دریافت کردید یعنی می توانند همراه کارت را دانلود کنید، اگر پیامک نیامد مشکل در اعتبار سیم کارت و ارسال پیامک است. درصورتی که همه موارد را بررسی نمودید و مشکلی وجود نداشت مورد را جهت بررسی به مرکز تماس همراه کارت از طریق تماس با شماره 02127663320 اطلاع دهید تا مشکل شما را به کارشناسان فنی اطلاع دهند. در خصوص عدم دانلود نسخه همراه کارت برای گوشی های آیفون از سایت همراه کارت بررسی نمایید اولاً حافظه داخلی گوشی پر نشده باشد، ثانیاً در برخی گوشی‌های آیفون بصورت عادی دانلود نمی‌شود و باید با VPN تلاش نمایید.
  • بعد از نصب همراه کارت چرا عملیات دریافت کد تأییدیه به درستی انجام نمی شود؟
      • در صورتی که سیستم عامل گوشی شما اندروید است موارد زیر را بررسی نمایید:
        • به دلیل اختلال در شبکه مخابراتی کشور، پیغام به گوشی ارسال نمی‌شود، بررسی نمایید که مشکل آنتن دهی وجود نداشته باشد.
        • در صورتی که سیم کارت اعتباری باشد از داشتن شارژ مطمئن شوید.
        • برخی گوشی‌ها هنگام نصب اجازه دریافت پیامک توسط اپلیکیشن را از کاربر می‌گیرند، درصورتیکه این اجازه را تایید نکنید سامانه همراه کارت در شناسایی خودکار کد تأییدیه دچار مشکل خواهد شد و باید به صورت دستی کد تأییدیه دریافت شده از طریق پیامک را در همراه کارت خود وارد نمایید.
      • در صورتی که سیستم عامل گوشی شما IOS است موارد زیر را بررسی کنید:
        • اتصال به اینترنت هنگام ورود کد تأییدیه
        • در IOS نسخه 9 به بعد پس از نصب نرم افزار به این ترتیب عمل نمایید:Menu > Setting > General > Profile (Device Management) > Nexus Original Ltd > trust or Verify
  • برای فعالسازی همراه کارت باید به شعب بانک مراجعه کنم؟
    • خیر. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت hamrahcard.ir­، همراه کارت را دانلود کرده و عضو شوید. همچنین می‌توانید از طریق بات تلگرام همراه کارت را دانلود کنید. آدرس بات تلگرام: https://t.me/hamrahcardbot
  • همراه کارت را روی دستگاهی می‌خواهم نصب کنم که سیم کارت ندارد (برای مثال تبلت)، چکونه این کار را انجام دهم؟
    • بعد از دانلود همراه کارت، عملیات نصب را آغاز نمایید و شماره همراهی که می‌خواهید همراه کارت را با آن نصب نمایید را وارد کنید. توجه داشته باشید که باید این شماره فعال و در گوشی همراهی باشد که در دسترس شما هست. سپس کد تأییدیه به آن شماره همراه از طریق پیامک ارسال می‌شود و با ورود آن کد در همراه کارت دستگاه جدید به صورت دستی و سپس انتخاب رمز 4 رقمی، عملیات نصب به پایان می‌رسد.
  • همراه کارت را روی گوشی خوود دارم و می‌خواهم روی یک دستگاه دیگر (یک گوشی دیگر یا تبلت) با همین شماره فعلی نصب کنم، چگونه این کار را انجام دهم؟
    • بعد از دانلود همراه کارت، عملیات نصب را آغاز نمایید و شماره همراهی که می‌خواهید همراه کارت را با آن نصب نمایید را وارد کنید. توجه داشته باشید که باید این شماره فعال و در گوشی همراهی باشد که در دسترس شما هست. سپس کد تأییدیه به آن شماره همراه از طریق پیامک ارسال می‌شود و با ورود آن کد در همراه کارت دستگاه جدید به صورت دستی و سپس انتخاب رمز 4 رقمی، عملیات نصب به پایان می‌رسد.
  • چرا نسخه جدید (3.x.x) همراه کارت را نصب کنم؟
    • در نسخه جدید (3.x.x) همراه کارت علاوه‌بر بهبود عملکرد سامانه، امکاناتی از قبیل: خواندن شماره کارت با فناوری OCR (اسکن توسط دوربین دستگاه)، دسترسی به کارت­های تعریف شده در سامانه پیوند، استفاده از همراه کارت با یک شماره موبایل و چند دستگاه، ثبت اطلاعات در سرور، نیکوکاری و پشتیبانی از ساعت­های هوشمند نیز افزوده شده است. دعوت از دوستان، پاک کردن همراه کارت، نمایش امتیازها، پروفایل شخصی و نمایش شرکای تجاری از دیگر امکانات نسخه جدید (3.x.x) است. از مهمترین امکانات جدید در نسخه به روز شده همراه کارت می‌توان به امکان پرداخت خریدهای اینترنتی از دیگر وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل اشاره کرد.
  • هنگام نصب همراه کارت روی گوشی آیفون با خطای nexus original ltd مواجه شدم چه اقدامی باید انجام دهم؟
    • باید وارد منوی Setting > general > device management شوید و در آنجا nexus original ltd را تایید نمایید.
  • چرا در مرحله دریافت کد تأییدیه همراه کارت کد را به صورت خودکار از درون پیامک دریافتی تشخیص نمی‌دهد؟
    • این قابلیت در گوشی‌های اندروید فعال می‌باشد. اما باید به همراه کارت اجازه خواندن پیامک‌ها را بدهید.
  • آیا همراه کارت جدید (نسخه 3.x.x) دارای ویرایش سیستم عامل ویندوز هم هست؟
    • خیر. به دلیل عدم توسعه و پشتیبانی گوشی‌های دارای سیستم عامل ویندوز توسط شرکت‌های سازنده آنها همچنین کم بودن تعداد دارندگان این گوشی‌ها همراه کارت در نسخه جدید (3.x.x) ویرایش مربوط به این سیستم عامل را ارائه نکرده‌است. اما دارندگان همراه کارت ویندوز نسخه (2.x.x) همچنان تا اطلاع بعدی می‌توانند از این برنامک استفاده کنند.
  • آیا تنها مشتریان بانک خاصی قابلیت استفاده از سامانه همراه کارت را دارند؟
    • خیر، در سامانه همراه کارت، مهم نیست شما مشتری کدام بانک هستید. تنها با داشتن یک کارت بانکی عضو شتاب، می‌توانید از خدمات کارتی شتابی سامانه همراه کارت استفاده نمایید. کلیه کاربران می توانند با استفاده از تمامی کارت‌های عضو شتاب از برخی خدمات سامانه همراه کارت مانند خرید شارژ، پرداخت قبض و خرید بسته های اینترنتی، نیکوکاری و پرداخت خریدهای اینترنتی استفاده کنند. همچنین در زمان تهیه این سند امکان استفاده از سرویس انتقال وجه شتابی از مبدأ کارت بانک­های آینده، ملی، ملت، کشاورزی، انصار، سرمایه، شهر، ایران زمین، پاسارگاد، دی، سامان، حکمت ایرانیان، پارسیان، تجارت، اقتصاد نوین و صنعت و معدن وجود دارد. همچنین امکان انتقال وجه از کارت‌های بانک مهر اقتصاد به کارت‌های همین بانک نیز در همراه کارت وجود دارد. (برای استفاده از سامانه همراه کارت نیازی به مراجعه به شعبه نیست)
  • سقف مبلغ انتقال وجه در سامانه همراه کارت چقدر است؟
    • کلیه کاربران با انتخاب کارت­های بانک­های آینده، ملی، ملت، کشاورزی، انصار، پست بانک، سرمایه، شهر، ایران زمین، پاسارگاد، دی، سامان، حکمت ایرنیان، پارسیان، تجارت، اقتصاد نوین و صنعت و معدن به عنوان کارت مبدأ می‌توانند تا سقف سی میلیون ریال در شبانه روز اقدام به انتقال وجه از مبدأ کارت بانک­های ذکر شده به سایر کارت‌های بانکی عضو شتاب نمایند. همچنین امکان انتقال وجه مبالغ بالاتر براساس سیاست هر کدام از بانک‌های ذکر شده در شبکه داخلی آن‌ها (کارت مبدأ و مقصد یکسان) از طریق سامانه همراه کارت وجود دارد. به عنوان مثال از کارت بانک آینده به کارت بانک آینده تا سقف 100 میلیون ريال در شبانه روز می‌توان انتقال وجه انجام داد.
  • رمز عبور که در ابتدای ورود به اپلیکیشن همراه کارت تعیین می گردد، چند رقم باید باشد؟
    • رمز ورود باید یک عدد 4 رقمی باشد. توصیه میشود از انتخاب رمزهای ساده مانند 1111 یا 1234 اجتناب نمایید. پس از تنظیم رمز اولیه در صورتیکه گوشی شما دارای امکان تشخیص اثر انگشت می‌باشد می‌توانید با تعریف اثر انگشت برای گوشی خود با اسکن اثر انگشت خود بدون نیاز به ورود رمز وارد همراه کارت شوید.